بررسی و دانلود پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب علم النفس، روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان (ابن تیمیه)

بررسی و دانلود پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب علم النفس، روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان (ابن تیمیه) دارای نکات کلیدی کتاب روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان ,محمد عثمان نجاتی ,روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان ,پاورپوینت علم النفس,ppt علم النفس,pdf علم النفس,خلاصه کتاب روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان,احمد تقي الدين بن تیمیه,فصل سیزدهم,ابن تیمیه

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب علم النفس، روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان (ابن تیمیه) نوشته عثمان نجاتی ترجمه سعید بهشتی در قالب pptx و در حجم 36 اسلاید: 


بخشی از متن: 
احمد تقي الدين بن تیمیه، ملقب به شیخ الاسلام، فرزند خانواده ای بزرگوار و معروف به علم و دین است درسال661ه (۱۲۶۳ م) در حران متولد شد، چند سال در آنجا زندگی کرد، آن گاه در سال ۶۶۷ ه ه.هنگام هجوم مغولان به حران، به دمشق مهاجرت نمود. پدرش عبدالحليم بن تیمیه در مسجد جامع د مشق، به تدریس اشتغال داشت. ابن تیمیه در دمشق پرورش یافت، در آن جا آموزش دید، در کودکی قرآن را حفظ کرد. فقه و حدیث و تفسير و علوم عربی را فرا گرفت و با وجود سن کم، در جالس تدریس پدرش و دیگر علما حاضر گردید. سرعت یادگیری و قدرت یادآوری ابن تیمیه، معروف و مورد تایید استادان و شاگردانش بود. روزهای جمعه، در مسجد به تفسیر قرآن می پرداخت و به واسطه نبوغی که داشت، پیش از سن بیست سالگی، صلاحیت تدریس و صدور فتوا پیدا کرد. بعد از مرگ پدرش. در حالی که حدود بیست و یک سال از عمرش سپری میشد. وظایف علمی او را برعهده گرفت. 
تاریخ، یادآور جایگاه ممتاز ابن تیمیه در دعوت به مقاومت در برابر یورش مغولان است. وی به سوی سلطان مصر حرکت کرد و او را به متوقف ساختن تهاجم قوم مغول تشویق نمود، سلطان، همراه سپاه خویش به سوی شام حرکت کرد و آنها را شکست داد ، ابن تیمیه، تنها به تشویق و تحریک  پادشاه ومردم به نبرد علیه مغولان بسنده نکرد، بلکه در واقعه شقجب که مسلمانان به پیروزی بزرگی دست یافتند،خود نیز در جنگ شرکت نمود.
ابن تیمیه نیز همچون ابن حزم اندلسی، از دعوت کنندگان به رویکرد تقلیدی و پیروزی ازدلالت های لفظی نصوص قرآن و حدیث، و همانند وی، منتقد شدید مذاهب کلامی، و مهاجمی بسرسخت علیه فلاسفه بود. به نظر وی «ریشه تمامی حقایق دینی، قرآن و حدیث است، آنچنان که به وسیلم تابعان روایت شده است

دانلود مستقیم فایل