دریافت پاورپوینت فصل نهم کتاب آسیب شناسی روانی جلد یک نوشته رونالد جی کامر (خودکشی) | 29435 alis

کتاب آسیب شناسی روانی کامر, جلد یک 1,رونالد جی کامر ,یحیی سید محمدی,پاورپوینت آسیب شناسی روانی,خلاصه آسیب شناسی روانی جی کامر,ppt آسیب شناسی روانی کامر,خودکشی

پاورپوینت فصل نهم کتاب آسیب شناسی روانی جلد یک نوشته رونالد جی کامر (خودکشی) ترجمه یحیی سید محمدی در قالب pptx و در حجم 44 اسلاید:

بخشی از متن:

خودکشی چیست؟

ادوین اشنیدمن پیشگام در این حوزه خودکشی را به صورت مرگ عمدی تعریف کرد.
مرگ تحمیل شده بر خود که در آن فرد تلاش ای اندی مستقیم و هوشیار برای خاتمه دادن به زندگی خود انجام می‌دهد. اشنیدمن چهار نوع افراد را متمایز کرد که به صورت عمدی به زندگی خود خاتمه می دهند: جویندگان مرگ، آغازگران مرگ ،منکران مرگ، استقبال کنندگان از مرگ.
جویندگان مرگ موقعی که دست به خودکشی می زنند آشکارا قصد دارند به زندگی خود خاتمه دهند این عزم راسخ ممکن است فقط مدت کوتاهی دوام آورد این از ممکن است یک ساعت یا یک روز بعد به سردرگمی تغییر یابد و سپس برگشت کند.
آغازگر آن مرد نیز آشکار و قصد دارند به زندگی خود خاتمه دهند اما معتقدند که فرآیند مرد در جریان است و آنها صرفاً به آن شتاب می بخشد برخی انتظار دارند که ظرف چند روز یا چند هفته خواهند مرد خیلی از خودکشی ها در بین سالخوردگان و افراد خیلی بیمار در این طبقه جای می گیرد.
منکران مرگ معتقد نیستند که مرگ تحمیل شده بر خود آنها به معنی خاتمه دادن به وجودشان است آنها باور دارد که زندگی کنونی خود را با وجودی بهتر یا شادتر مبادله می‌کنند.

 

دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب آسیب شناسی روانی جلد یک نوشته رونالد جی کامر (خودکشی)

دریــــافت فایـــل