دریافت پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روانشناسی رشد جلد دوم نوشته لورا برک (رشد هیجانی واجتماعی در اوایل بزرگسا | 29167 alis

روانشناسی رشد,جلد دوم 2,لورا برک,یحیی سید محمدی,روانشناسی رشد 2,پاورپوینت روانشناسی رشد,خلاصه کتاب روانشناسی رشد 2,رشد هیجانی واجتماعی در اوایل بزرگسالی جوانی

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روانشناسی رشد جلد دوم نوشته لورا برک (رشد هیجانی واجتماعی در اوایل بزرگسالی’جوانی’)ترجمه یحیی سید محمدی در قالب pptx و در حجم 25 اسلاید:

بخشی از متن:
نظریه ی اریکسون: صمیمیت در برابر انزوا تشکیل زندگی
صمیمیت در برابر انزوا، در افکار و احساسات جوانان در مورد احساس تعهد دائمی به یک همسر صمیمی انعکاس می یابد. پیامد منفی این دور و تنهایی و در خود فرورفتگی است .
زیربنای صمیمیت کسب هویتی ایمن است.
اریکسو ن معتقد به حل موفقیت‌آمیز صمیمیت در برابر انزوا، افراد را برای مرحله ی میانسالی که بر زایندگی تمرکز دارد آماده می‌کند .زایندگی اهمیت دادن به نسل بعدی و کمک کردن به بهبودجامعه است.
کتاب مراحل زندگی انسان نوشته ی لونسیون ، و سازگاری با زندگی و خوب پیر شویم نوشته ی ویلانت است.

لونسیون رشد را به صورت مرحله ای در بزرگسالی می دانست که هر مرحله از لحاظ کیفی مجزا است.در هر مرحله نیروهای زیستی و اجتماعی، چالش های روانشناختی تازه ای مطرح می‌کنن. هر مرحله با انتقال شروع می‌شود که در حدود ۵ سال ادامه دارد و به مرحله ی قبلی خاتمه می‌دهد. فرد را برای مرحله ی بعد آماده می‌کند.

افراد بین این انتقال ها دوره های ثابت و پایداری دارند که درحدود ۵ تا ۷ سال ادامه می‌یابند. در این دوره‌ها ساختار زندگی را می‌سازند که هدف از آن هماهنگ کردن نیازهای شخصی درونی ونیازهای اجتماعی بیرونی برای بالا بردن کیفیت زندگی است. سرانجام افراد ساختار جاری را زیر سوال می‌برند و انتقال تازه ای به دنبال آن صورت می‌گیرد.

 

دانلود پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روانشناسی رشد جلد دوم نوشته لورا برک (رشد هیجانی واجتماعی در اوایل بزرگسا

دریــــافت فایـــل