دریافت پاورپوینت فصل نهم 9 کتاب نظریه های شخصیت شولتز (فصل آبراهام مازلو: نظریه ی سلسله مراتب نیازها) | 28773 alis

نظریه های شخصیت شولتز,خلاصه کتاب نظریه های شخصیت,شولتز,دوان پی شولز,سیدنی الن شولتز,یحیی سید محمدی,نظریه های شخصیت دوان شولتز pdf,خلاصه نظریه های شخصیت شولتز,پاورپوینت نظریه شخصیت شولتز,ppt نظریه های شخصیت شولتز,خلاصه کتاب

پاورپوینت فصل نهم 9 کتاب نظریه های شخصیت (فصل آبراهام مازلو: نظریه ی سلسله مراتب نیازها) نوشته دوان پی شولتز و سیدنی الن شولتز ترجمه یحیی سید محمدی در قالب pptx و در حجم 41 اسلاید: 

بخشی از متن:
آبراهام مازلو بنیان گذار و رهبر معنوی جنبش روان شناسی انسان گرا محسوب می شود. او با رفتارگرایی و روان کاوی،مخصوصا رویکرد فروید به شخصیت،مخالف بود.
به عقیده ی مازلو،وقتی روان شناسان فقط انسان های نابهنجار و آشفته را بررسی کنند، خصوصیات مثبت انسان مانند خرسندی،خشنودی،و آرامش خیال را نادیده می گیرند.جمله ای که اغلب از مازلو نقل می شود موضع او را خلاصه می کند:«بررسی آدم های معلول،رشدنایافته،نا پخته،و نا سالم فقط می تواند روان شناسی معلول به بارآورد»
نظریه ی شخصیت مازلو شرح حال های بیماران بالینی به دست نیامده،بلکه از پژوهش درباره ی بزرگسالان خلاق،مستقل،خودبسنده و خودشکوفا حاصل شده است. مازلو به این نتیجه رسید که همگی با مجموعه نیازهای غریزی یکسانی متولد شده ایم که مارا قادر می سازد رشد کنیم و استعداد خود را تحقق بخشیم.

احساس های حقارت وجبران
مازلو که از هفت فرزند خانواده فرزند اول بود.درسال 1908درناحیه ی بروکلین،نیویورک به دنیا آمد.والدین او مهاجرانی با تحصیلات کم بودند که به ارتقای وضعیت مالی خود امید چندانی نداشتند.
کودکی مازلو مشقت بار بود.او هیچ دوست صمیمی نداشت.رابطه ی مازلو با مادرش بدتربود.مادر مازلو به او محبت نمی کرد و نسبت به وی بی اعتنا بود و آشکارا از خواهر و برادر کوچک جانبداری می کرد.
*توجه*
برای دریافت پاورپوینت کل کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

 برای دریافت دیکر فصل های کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

 

دانلود پاورپوینت فصل نهم 9 کتاب نظریه های شخصیت شولتز (فصل آبراهام مازلو: نظریه ی سلسله مراتب نیازها)

دریــــافت فایـــل