دریافت گزارش تخصصی آموزگار : پرورش شیوه های تفکر و زیبایی اندیشه در دانش آموزان با راهکارهای خلاقانه | 27203 alis

گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار پنجم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار ششم ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگار چند پایه,دانلود رایگان گزارش تخصصی آموزگار,نمونه گزارش تخصصی اموزگا

بصورت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 25 صفحه

فهرست مطالب

چکیده:

مقدمه:

بیان مسأله:

آماده سازی شرایط:

نمونه ای از این اقدامات به شرح ذیل می باشد:

بیان وضعیت موجود:

اهداف:

سایر اهداف:

بیان وضعیت مطلوب:

جمع آوری اطلاعات

ملاک هایی که می توان براساس آن وجود مسأله را دریافت نمود عبارتند از:

ضرورت انجام طرح:

آنچه لازم است تغییر یابد:

توافق درمورد راه حل های اجرایی:

تدوین برنامه ی اجرایی:

اجرای اقدام بهینه:

سایر اقدامات اجرا شده به شرح زیر می باشد:

نحوه ی اجرا:

در خصوص این صفات و اثر گذاری آن ها در اتاق کار و اندیشه بحث و تبادل نظر شد:

ارزیابی بعد از اجرای طرح(نقاط قو ت )

تحلیل شواهد و تأثیر اقدام بهینه:

گرد هم آیی ناظران طرح و نظرخواهی از آنان:

ارزیابی طرح توسط ناظران و همکاران:

نقاط ضعف :

نتیجه گیری:

پیشنهادات

فهرست منابع:

الف: منابع فارسی:

ب) منابع لاتین:

چکیده:

پژوهش حاضر که به شیوه ی اقدام پژوهی انجام گردید مسأله ی اصلی پیدا نمودن راه هایی برای پرورش تفکر و زیبایی اندیشه در دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی بوده است. به نحوی که از طریق اجرای آن دانش آموزان بتوانند درست و زیبا فکر کنند و مهارت های تفکر در آنان پرورش یابد.

این پژوهش در یکی از مدارس ابتدایی دخترانه استان ……………… به اجرا درآمده است که در آن معلم کلاس به همراه معاون پرورشی آموزشگاه مجریان طرح بوده اند.

بنابراین با همکاری و همفکری و با استفاده از روش های متنوع سعی گردید که این مسأله حل گردد. از جمله شیوه های به کار گرفته شده، عبارت بود از: ایجاد اتاق کار و اندیشه، آموزش تک بُعدی نبودن، اجرای زنگ رشد، آموزش نرمش فکری، ایجاد محیطی با نشاط در کلاس، تقویت ویژگی هایی مانند استقلال فکری، بیان مسأله، پرورش هواس، علاقه به درس و پرورش تفکر انتقادی و سایر موارد پس از اجرای طرح نتایج مفیدی بدست آمد که می توان به عنوان نمونه تقویت قوه ی استدلال، کسب مهارت های اجتماعی و حس خودارزشمندی،تقویت تفکر انتقادی و پذیرش ایده های دیگران و کسب مهارت های درست و زیبا اندیشیدن اشاره نمود. این نتایج توسط گروه اعتبار گذار، طرح مثبت ارزیابی شده و تأیید گردید.

اهداف:

در کل، هدف اصلی و نهایی در این طرح، تقویت یادگیری مهارت های تفکر، درست اندیشیدن، زیبا اندیشیدن و به چه اندیشیدن از طریق راه های متنوع می باشد. به طوری که موجب عادت دادن دانش آموزان به فعالیت های علمی و عملی به شیوه ی صحیح شود.
سایر اهداف:

1- پرورش خصایص انسانی که در نهایت به زیبایی اندیشه بیانجامد.

1-1- پرورش حس خودارزشمندی، پذیرش انتقادی های موجه و بهره بُردن از عقاید و ایده های دیگران.

2-1- تقویت روحیه ی کار اجتماعی و فردی و تبدیل رقابت ها به رفاقت های صمیمانه.

3-1- ایجاد فرصت هایی برای رشد توانایی های فکری و هدایت خود در مسائل علمی و اُمور زندگی.

4-1- پرورش علاقه و استعدادهای دانش آموزان و ایجاد فضای با نشاط آموزشی.

5-1- پرورش خلاقیت در دانش آموزان.

2- معنا دار شدن یادگیری دروس برای دانش آموزان.

3- پرورش روحیه ی تحقیق و پژوهش و تأکید بر موقعیت های مسأله دار.

4- رسیدن دانش آموز به این باور که برای انجام هر کاری باید هدف، برنامه و ابزار داشته باشد.

بیان وضعیت مطلوب:

رسیدن به رشد و تفکر خلاق و رشد عواطف و احساسات دانش آموزان، تبدیل دانش آموزان به دانش آفرینان، فراهم نمودن فضای بحث و مناظره در کلاس، آماده سازی با حداقل امکانات لازم رفاهی در مدرسه جهت دستیابی به محیطی امن، سازماندهی فعالیت های متنوع ورزشی، هنری، آموزشی و فرهنگی در محیط شاد و دلپذیر و پرتلاش، ایجاد تفکر انتقادی و زیبایی اندیشه و کاهش اضطراب و بی علاقگی دانش آموزان، وضعیت مطلوب موردنظر به شمار می رفت.

 

دانلود گزارش تخصصی آموزگار : پرورش شیوه های تفکر و زیبایی اندیشه در دانش آموزان با راهکارهای خلاقانه

دریــــافت فایـــل