دریافت پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه | 27147 alis

پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه,پاورپوینت, پیش ,گیری, از ,بیماری های, واگیردار ,شایع ,در ,سنین, مدرسه,

نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 41 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:

بيماريهاي عفوني واگيردار از قديمي ترين دشمنان سلامت بشر هستند . همه گيريهاي بزرگ ايجاد شده توسط برخي از آنها ( مانند وبا ، طاعون و آنفلوآنزا ) در قرنهاي گذشته خسارات سنگيني بر جامعه بشري وارد كرده است . عليرغم پيشرفتهاي شگرف علم پزشكي در زمينه هاي پيشگيري و درمان بيماريهاي واگيردار ، متاسفانه هنوز هم بيماريهاي عفوني با قابليت ايجاد اپيدمي به عنوان يك مشكل بهداشتي در سراسر جهان مطرح هستند . بروز مقاومت دارويي در عوامل بيماريزا و يا ناقلين آنها ، بازگشت مجدد برخي بيماريها به مناطقي كه سالها عاري از بيماري بوده اند ( بيماريهاي بازپديد ) و ظهور بيماريهاي جديد ( بيماريهاي نوپديد ) ،‌همه از دلايل لزوم توجه همه بخش هاي درگير سلامت به اين بيماريها هستند .

تعريف:
آگاهی از علائم و نشانه های بیماری های شایع در مدرسه می تواند گام مثبتی برای پیشبرد بهداشت مدرسه باشد. بهورز، مدیر و معلم با آگاهی از چگونگی علائم و سیر بیماری ، با انجام اقدامات به موقع و موثر می توانند از پیشرفت بیماری در فرد و همه گیر شدن آن بیماری بین دیگر دانش آموزان جلوگیری کنند.
علائمی از قبیل رنگ و روی پریده یا برافرخته ، چشمهای قرمز ، آبریزش از بینی ، پلکهای متورم و قرمز ، بثورات جلدی ، سرفه و عطسهٔ زیاد ، خستگی بدون دلیل ، سردرد ، سرگیجه ، تب ، دل درد هر علامت غیر عادی دیگر ممکن است مقدمهٔ یک بیماری باشد که باید آن را مورد توجه قرار داد.

 

دانلود پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه

دریــــافت فایـــل