دریافت پاورپوینت 20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری | 26985 alis

پاورپوینت 20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری,پاورپوینت ,20 ,نکته, در, مورد ,نقش , تغذیه, در, مطالعه, و ,یادگیری,

نوع فایل.ppt: (قابل ويرايش و آماده پرينت)
تعداد اسلاید : 9 اسلاید

قسمتی از متن.ppt:

20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری
1- تغذیه،دانش تغییر و تبدیل مواد غذایی به انرژی است. به عبارت دیگر تغذیه نشان می دهد که چگونه مواد غذایی لازم باید به بدن برسد.
2- تغذیه تحصیلی، به ما نشان می دهد که برای یادگیری و مطالعه و فعل و انفعالاتی که لازمه ی این دو امر مهم هستند به چه موادی نیازمندیم؟ واین مواد را به چه میزان؟ و از چه منبعی؟و به چه شکلی؟ باید بدست آوریم یا مصرف کنیم.
3- مواد مغذی، موادی هستند که نیازهای بدنی ما را فراهم می کنند و به ما در حفظ تعادل و سلامت جسمی و روانی کمک می کنند. عمده ترین این مواد عبارتند از:
الف) کربوهیدرات هایی که در نان، سیب زمینی، مربا، بسکویت، شکر و.. یافت می شوند.
ب) چربی هایی که به ویژه در کره، پنیر، روغن زیتون، مارگارین و… پیدا می شوند.
ج) پروتئین هایی که عموماً در گوشت، ماهی، تخم مرغ، شیر و پنیر فراوانند.
د) مواد معدنی که به شکل فراوانی در میوه ها و سبزی ها یافت می شوند.
ه) آب که نقش بسیار مهمی هم به عنوان ماده و هم به عنوان یک رسانا و حلال دارد و معمولا از طریق مصرف آب آشامیدنی، نوشابه، میوه یا سبزی ها به بدن می رسد.
و) ویتامین ها که نقش مهمی در سلامت ما ایفا می کنند و عموماً در میوه ها و سبزی ها یافت می شوند.

20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری
4- بخاطر داشته باشید که هر چیزی که مورد مصرف واقع می شود الزاماً از ارزش غذایی برخوردار نیست. چیزهایی را به عنوان خوراکی مورد مصرف قرار دهید که ارزش غذایی بالا داشته باشند یعنی پاسخگوی نیاز های بدنی شما باشند. بسیاری از تنقلاتی که با استفاده از انواع ادویه ها نمک و رنگهای غیر طبیعی تهیه می شوند ممکن است خوش طعم باشند اما ارزش غذایی ندارند.
5- صرف صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده ی غذایی تحصیلی متاسفانه مورد بی مهری فراوانی هم واقع شده است. صبحانه باعث می شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری تحصیلی کاملاً به موقع فراهم شود و بدن برای نیاز های خود به مواد ذخیره شده ای که باید صرف رشد جسمی شما شود مراجعه نکند.

20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری
6- بخش اعظم انرژی ما توسط کربوهیدرات ها تامین می شود، بنابراین استفاده از نان در صبحانه یا میان وعده های غذایی که بخصوص در زنگ های تفریح از آن استفاده می کنید به همراه عسل، پنیر، کره یا تخم مرغ توصیه می شود ضمناً استفاده از مواد خوراکی ای چون آجیل، کشمش، توت فرنگی، خرما، برگه زردآلو یا انواع شیرینی های مورد علاقه تان می تواند بسیار بیش از مواد خورکی غیر مغذی مثل :پفک، چیپس و.. برایتان مفید باشد.

7- عادت به مصرف به اندازه، بسیار بیش از پرخوری مفید است. در پر خوری متاسفانه بخش اعظم خون به جای آنکه به مغز برسد و فرایند یادگیری و فعالیت های مغزی را تسهیل کند برای هضم غذا متوجه احشاء داخلی شده و در نتیجه یادگیری را مختل میکند و حالت خستگی رخوت، سستی و خواب آلودگی ایجاد می کند. به همین دلیل توصیه میشود که به جای 3 وعده غذای سنگین، 5 وعده غذای سبک میل کنید تا همواره برای یادگیری آماده باشید.

8- در صرف صبحانه، این عادت را در خودتان ایجاد کنیدکه علاوه بر صبحانه ی مختصر و سنتی خودمان مثل صرف چای شیرین و پنیر و کره و مربا یا تخم مرغ سعی کنید حتماً از میوه های تازه مثل: سیب، پرتغال، انگور، موز یا سایر میوه های مورد علاقه استفاده کنید.

 

دانلود پاورپوینت 20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری

دریــــافت فایـــل