دریافت پاورپوینت کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج فصل ششم (6) نکته های کلیدی در مشاوره ی پیش از ازدواج | 24071 alis

پاورپوینت کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج فصل ششم (6) نکته های کلیدی در مشاوره ی پیش از ازدواج,پاورپوینت کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج فصل ششم ,پاورپوینت نکته های کلیدی در مشاوره ی پیش از ازدواج,پاورپوینت کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج

پاورپوینت کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج فصل ششم (6) نکته های کلیدی در مشاوره ی پیش از ازدواج

ابتلا به اختلالات روان پزشکی یکی از مواردی است که ممکن است در مشاوره ی پیش از ازدواج با آن برخورد کنید . گاهی یکی از دو طرف و در برخی موارد ، هر دو طرف ممکن است به یک اختلال روان پزشکی جدی مبتلا باشند . افسردگی نسبتا ً شدید ، وسواس ، اختلالات اضطرابی از جمله اختلال هول ( پانیک ) و بسیاری از اختلالات روان پزشکی دیگر می توانند افت عملکرد ایجاد کنند و بر چگونگی رابطه ی فرد با اطرافیان ، به ویژه همسر ، اثر بگذارند در این راستا ، ضروری است  در صورت مشاهده ی چنین مواردی ، یک جلسه را به بحث و بررسی در مورد اختلال مورد نظر و راه کارهای درمانی مربوطه اختصاص دهید .  به کمک فن کاوش از مُراجع اطلاعات بیش تری در مورد علایم و نشانه ها ، زمان شروع و سیر بیماری و در مان های قبلی دریافت کنید . به مُراجع بازخورد دهید در صورتی که درمان را جدی نگیرید ، بیماری نه تنها خود به خود رفع نخو اهد شد ، بلکه ممکن است شدیدتر هم شود . در این موارد ، بهتر است مراجع را برای روان درمانی به روان شناس دیگری ارجاع دهید و شما تنها به عنوان مشاور ازدواج عمل کنید .  ابتلا به اختلالات روان پزشکی یکی از مواردی است که ممکن است در مشاوره ی پیش از ازدواج با آن برخورد کنید . گاهی یکی از دو طرف و در برخی موارد ، هر دو طرف ممکن است به یک اختلال روان پزشکی جدی مبتلا باشند . افسردگی نسبتا ً شدید ، وسواس ، اختلالات اضطرابی از جمله اختلال هول ( پانیک ) و بسیاری از اختلالات روان پزشکی دیگر می توانند افت عملکرد ایجاد کنند و بر چگونگی رابطه ی فرد با اطرافیان ، به ویژه همسر ، اثر بگذارند در این راستا ، ضروری است  در صورت مشاهده ی چنین مواردی ، یک جلسه را به بحث و بررسی در مورد اختلال مورد نظر و راه کارهای درمانی مربوطه اختصاص دهید .  به کمک فن کاوش از مُراجع اطلاعات بیش تری در مورد علایم و نشانه ها ، زمان شروع و سیر بیماری و در مان های قبلی دریافت کنید . به مُراجع بازخورد دهید در صورتی که درمان را جدی نگیرید ، بیماری نه تنها خود به خود رفع نخو اهد شد ، بلکه ممکن است شدیدتر هم شود . در این موارد ، بهتر است مراجع را برای روان درمانی به روان شناس دیگری ارجاع دهید و شما تنها به عنوان مشاور ازدواج عمل کنید . 

فن مواجهه مُراجع را با پیامدهای منفی ناشی از درمان نشدن بیماری روبه رو کنید . در صورتی که با مُراجعی طرف هستید که تمایلی به در میان گذاشتن موضوع بیماری با طرف مقابل ندارد و قصد دارد موضوع بیماری را از دید نامزد یا همسر آینده اش پنهان کند ، او را با پیامدهای منفی ناشی از این رفتار مواجه کنید و از او بخواهید مزایا و معایب چنین اقدامی را فهرست کند .  فن هم دلی به مُراجع بگوئید : اگر طرف مقابل جای شما نشسته باشد و صحبت های شما را تکرار کند و قصد داشته باشد مشکل روان پزشکی خود را از شما پنهان کند، به اوچه خواهید گفت ؟ از مُراجع بخواهید نظر خود را بنویسد . اجتناب های ظریف را بشناسید طفره رفتن از پاسخ به برخی سوالات یا پاسخ های مبهم و کلی دادن به سوالات خاص در مشاوره ی پیش از ازدواج معمول است .

 

دانلود پاورپوینت کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج فصل ششم (6) نکته های کلیدی در مشاوره ی پیش از ازدواج

دریــــافت فایـــل