دریافت پاورپوینت سقف پیش تنیده CCL | 23928 alis

دانلود پاورپوینت سقف پیش تنیده CCL,پاورپوینت بررسی سقف های پیش تنیده,دانلود پاورپوینت عمرانی,سقف پیش تنیده,آشنایی با سقف پیش تنیده CCL,پاورپوینت سقف,دالهای پس کشیده ,سقف های پس کشیده,سیستم پیش تنیده,پاورپوینت سیستم پیش تنیده

توضیحات:

فایل پاورپوینت بررسی و مطالعه سقف های پس کشیده و پیش تنیدهCCL،در حجم 38 اسلاید قابل ویرایش.

بخشی از متن:

اگر چه سیستمهای پیش تنیدگی نیازمند دانش و نظرات فنی خاصی برای ساخت و نصب کردن می با شد ولی توضیح دادن مفهوم آن آسان است.در بشکه های چوبی قدیمی کشش ایجاد شده در حلقه های فلزی بطور مؤثری قطعات چوبی را به یکدیگر می فشارد تا مقاومت و پایداری آنرا افزایش دهد. از دیدگاه کلی پیش تنیدگی به معنای ایجاد تنش های دائمی مخالف با تنش هایی می باشد که در اثر بارهای خدمت در سازه ایجاد خواهند شد. همانطور که میدانیم بتن در فشار بسیار قوی ولی در کشش ضعیف عمل می نماید بطوریکه یک تنش کششی اندک می تواند باعث ترک خوردگی مقطع بتنی شود. عموما از میلگردهای فولادی در بتن بعنوان آرماتورکششی استفاده می شود تا مقدار ترک خوردگی را محدود نماید. برای روشن تر شدن موضوع یک تیر بتنی را مورد بررسی قرار می دهیم:در یک تیر بتنی معمولی (غیر پیش تنیده) که تحت بار ثقلی قرار دارد به واسطه خمش ایجاد شده در آن، پائین مقطع (زیر تار خنثی) به کشش افتاده و در بالا فشار ایجاد می گردد. لذا از آنجا که بتن در کشش ضعیف می باشد پس از ترک خوردن بتن در مقابل تنش های کششی، فولاد موجود در زیر تار خنثی به کشش می افتد .این امر ممکن است حتی تحت اثر وزن خود تیر نیز اتفاق بیافتد.
در سیستم پیش تنیده بجای آرماتورهای معمولی از یکسری کابل (تاندون) های با مقاومت کششی بالا استفاده می شود.که این کابل ها تحت کشش زیادی قرار گرفته و در دو انتهای تیر توسط گره های مخصوص تثبیت می گردند. بدین ترتیب کابل های پیش کشیده پس از رها شدن از کشش تمایل به جمع شدن و رسیدن به حالت اولیه داشته و لذا یک نیروی فشاری زیادی در قسمت زیرین تار خنثی در بتن ایجاد میگردد که به تبع این نیرو در مقابل نیروی کششی که بواسطه بارهای ثقلی در بتن ایجاد می گردد قرار می گیرد. بنا براین این کابل ها مقداری از نیروهای ناشی از بارهای ثقلی را خنثی نموده و مقطع قابلیت پذیرش بارهای بیشتری را خواهد داشت.در سال های اخیر استفاده از سقفهای پس کشیده در ساختمانها رشد و پیشرفت داشته است. بیشترین کاربرد آن در کشور آمریکا بوده و در کالیفرنیا این سیستم اولین انتخاب برای سقفهای بتنی است. سقفهای پس کشیده همچنین در استرالیا، هنگ کنگ، سنگاپور و اروپا نیز استفاده میشود و در انگلستان نیز به سرعت در حال افزایش است.

فهرست مطالب :
سقف های پس کشیده( ccl ) و پیش تنیده
معرفی سیستم پیش تنیده
مزایا وامتیازات سقف های پس کشیده
دامنه کاربرد سقف های پس کشیده
مراحل اجرای دالهای پس کشیده باروش نچسبیده
عوامل رشدسریع سیستم پس کشیدگی
مراحل اجرای دالهای پس کشیده باروش چسبیده
شرح تصویری وسایل پیش تنیدگی
نتیجه گیری

این فایل با فرمت پاورپوینت در 38 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

 

دانلود پاورپوینت سقف پیش تنیده CCL

دریــــافت فایـــل