دریافت پاورپوینت تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان | 23899 alis

دانلودپاورپوینت تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان,تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان,پاورپوینت نورپردازی نماهای ساختمان,نورپردازی ساختمان,پاورپوینت تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان,نور و معماری,نورپردازی نمای ساختمان,پاورپوینت نورپردازی نمای ساختمان

توضیحات:
فایل پاورپوینت تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان،در حجم 42 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
شما می توانید به وسیله نور، فضایی را وسیع تر و یا كوچك تر نمایش دهید. برای این منظور كافی است نورپردازی ها را بر روی دیوارها و كنج های محیط انجام دهید. به این ترتیب اطراف محیط روشن تر از مركز شده و بزرگتر جلوه می كند. حال آنكه به عنوان مثال اگر در نورپردازی یك اتاق نشیمن تنها به منبع نورزایی برای روشن كردن منطقه ای كوچك در محدوده مبلمان بسنده كنیم، دامنه دید افراد محدود شده و در نتیجه فضا حتی كوچكتر از آنچه هست به نظر می آید.
طلوع خورشید با پراكنده شدن اشعه هایی همراه است كه مجموع آنها نور نامیده می شود. نور از جمله مهم ترین مواهب الهی است كه در زندگی بشر از ارزش بسزایی برخوردار است. در واقع هیچ عنصری در دنیا بدون وجود نور هویت دیداری ندارد. نور واسطه ای میان چشمان بیننده و محیط اطراف اوست یعنی در صورتی كه نوری به چشم ما نرسد تصویری در شبكیه تشكیل نشده و در نتیجه حس بینایی معنا و مفهوم كاربردی نخواهد داشت. ارزش واقعی نور هنگام تاریكی نمایان می شود. این تاریكی یا حاصل از غروب خورشید و تابش آن بر عرصه دیگری از گیتی است و یا در نتیجه خاموش كردن كلیدی از یك نورپرداز و یا سیستم نورپردازی است.
در طرح معماری بناهای تاریخی ایران توجه خاصی به جلوه ها و کاربردهای نور روز شده و امروزه در قالب بازتاب سطوح شفاف، نورگیرها و روزنه ها، سایه روشن های ثابت و متغیر حاصل از آفتاب و… گاهی تا حد تعابیر فلسفی و اعتقادی به آن می پردازند. اما در بخش نورمصنوعی و نورپردازی کمتر به بررسی علمی و هنری دقیق و قابل اجرائی برای فضاهای موجود در معماری سنتی ایران برمی خوریم.هرفضا با نور دو چهره می یابد ، روز و شب كه با تغییر مقدار نور، این دو با هم پیوند می یابند.
نور موضوعی است كه در هر دوره زمانی، احساس و مفهومی خاص به معماری و زندگی داده است.می توانیم بگوییم ،آن زمان كه آتش در آتشكده ها در عهد زرتشت مقدس بوده بخاطر نور و گرمای آن بوده است، بدین ترتیب نور نیز مورد ستایش قرار می گرفته است . حتی در دوره های بعد، كه اعتقاد به خورشید و پرستش آن وجود داشته است، نور بخاطر روشن نمودن عالم ،كه مسیر حركت زندگی را نشان می داده است، مورد توجه بوده است، و یك حس خدایی بودن را القاء می كرده است.

فهرست مطالب:
مقدمه
نور در معماری
نور و بشر
نور احساس و معماری
نورپردازی و نما
نمونه های موردی
نمازخانه سارین
کلیسای کریستال
موزه هنری کیمبل
مدرسه ولکام تگزاس
ساختمان تحصیلات نیوگلند
نورگیرهای سقفی
مدرسه مونت رز
نورگیر کلرستوری
مدرسه طراحی هاروارد
نورپردازی در کلیساها

این فایل با فرمت پاورپوینت در 42 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت تحلیل تاثیرات روانی رنگها و رنگ در معماری
(39 اسلاید)

 

دانلود پاورپوینت تاثیر نورپردازی در نمای ساختمان

دریــــافت فایـــل