بررسی و دانلود پاورپوینت فصل چهارم 4 کتاب گروه درمانی (مرحله انتقال گروه) جرالد کوری

بررسی و دانلود پاورپوینت فصل چهارم 4 کتاب گروه درمانی (مرحله انتقال گروه) جرالد کوری دارای نکات کلیدی پاورپوینت فصل چهارم,کتاب گروه درمانی, مرحله انتقال گروه,جرالد کوری,ماریان اشنایدر کوری,جرالد کری,گروه درمانی,خلاصه کتاب گروه درمانی جرالد کوری

پاورپوینت فصل چهارم 4 کتاب گروه درمانی (مرحله انتقال گروه) جرالد کوری و ماریان اشنایدر کوری در قالب  pptx  و در حجم 26 اسلاید:  

بخشی از متن:  
قبل از اینکه گروه به مرحله کار حرکت کند معمولا از مرحله انتقال گذر میکند. در خلال این مرحله ، گروهها معمولا با اضطراب ، دفاعی بودن ، مقاومت ، تلاش برای کنترل ، تعارضهای اعضاء ، چالش یا نزاع با رهبر و الگوهای متعددی از رفتارهای مشکل آفرین توصیف می شوند. برای آنکه گروه به مرحله کار حرکت کند باید این رفتارهای مشکل آفرین شناسایی و بطور موثری حل شوند. برخی از گروهها به دلیل نادیده گرفتن مقاومت یا تعارضی که به آرامی ظاهر شده و نهفته باقی میماند و تعامل باز گروه را تخریب میکند و درمرحله انتقال در جا میزنند.

ویژگیهای مرحله انتقال
«اضطراب»
در خلال مرحله انتقال ، اضطراب بالاست. منابع این اضطراب فی نفسه در درون افراد و گروه هستند. اضطراب با ترس از ابله به نظر رسیدن از دست دادن کنترل ، سوء تفاهم ، ترد شدن و عدم آگاهی از آنچه انتظار میرود ارتباط دارد با افزایش اعتماد شرکت کنندگان به یکدیگر و رهبر ، اعضا به طور فزاینده ای قادر میشوند نگرانیهایشان را با یکدیگر در میان بگذارند و این ، اضطراب را کاهش میدهد.
«دفاعی بودن و مقاومت»
مشارکت کنندگان بین ایمن ماندن و خطر درگیر شدن مردد هستند. و اغلب حق با آنهاست، که قدری مقاومت نشان دهند. از نظر روانکاوی مقاومت عبارت است از اکراه فرد در به آگاهی آوردن مطالب تهدید کننده ای که پیش از این انکار شده یا واپس رانده شده اند. و مقاومت مانع از بررسی مطالب ناهشیار توسط اعضا می شود. و از دیدگاه گسترده تری مقاومت به عنوان رفتاری است که فرد یا دیگران را از کشف مشکلات شخصی یا احساسهای دردناک دور نگه میدارد. رهبر نباید عضوی بی میل را سرزنش کند بلکه باید منبع بی میلی را کشف کند. و تا زمانی که رفتار مقاومت گونه کشف نشود می تواند پیشرفت گروه را متوقف سازد.
دریافت جداگانه هر فصل از کتاب:

دانلود مستقیم فایل