دریافت پاورپوینت معماری دوره ساسانیان | 23674 alis

دانلود پاورپوینت معماری دوره ساسانیان,آشنایی با معماری دوره ساسانیان,پاورپوینت معماری,معماری در زمان ساسانی,آثار هنری در ایران ساسانی,شاخصه‌های عملکردی هنرهای اسلامی ایرانی,پاورپوینت معماری ساسانیان,ساسانیان,ایوان مدائن,طاق کسری

توضیحات:

فایل پاورپوینت بررسی و آشنایی با معماری در دوره ساسانیان و معرفی آثار هنری در ایران ساسانی، در حجم 43 اسلاید قابل ویرایش.

بخشی از متن:

در دورة ساسانی هنر معماری نسبت به مجسمه سازی و نقاشی در درجة اول قرار داشت . آثار اولیة معماری ساسانی شباهت بسیاری به معماری دورة پارتی دارد . از بناهای ساسانی در قرن سوم میلادی ، کاخ اردشیر در فیروزآباد است . یکی از آثار دورة ساسانی طاق کسری است که بقایای دربار معروف خسرو اول و دوم در تیسفون می باشد . این طاق اکنون در کناردجله در نزدیکی بغداد در جایی به نام سلمان پاک قرار دارد . در فاصلة یکصد کیلومتری تیسفون قصر دستگرد قرار داشته خسرو دوم پرویز بوده است . دیگر کاخ شیرین است که خسرو دوم آن را برای زن محبوب خود شیرین بنا کرده است و هنوز آثار آن در شهری به نام قصر شیرین باقی است . یکی از جالبترین آثار تاریخی ، غاری است که در صخره ای در طاق بستان کنده اند و شکارگاه خسرو دوم را نشان می دهد . این آثار در مدخل شهر کرمانشاهان هنوز باقی است . یکی از آنها شاپور اول را نشان می دهد که والرین در جلوی او به زانو درآمده و سیریادیس امپراتور جدید روم در حال احترام به پیش شاپور ایستاده است . در غار شاپور نیز مجسمة بزرگی از شاپور اول پیدا شده که اکنون در آن غار برپا است.

فهرست مطالب :
ساسانیان
نطام اداری
فرهنگ و تمدن
دینهای منشعب از دین زرتشت
زبان و خط
معماری
علت غایی آثار هنری در ایران ساسانی
شاخصه‌های عملکردی هنرهای اسلامی ایرانی
هنر حجاری و کتیبه نویسی
گچ بری
طاق بستان
ایوان کوچک و بزرگ
نقش سوارکار
دیوارهای جانبی ایوان
صحنه شکارگزار
سنگ نگاره دوره قاجار
آتشگاه اصفهان
طاق کسری
ایوان مدائن(طاق کسری) در تاریخ

این فایل با فرمت پاورپوینت در 43اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

 

دانلود پاورپوینت معماری دوره ساسانیان

دریــــافت فایـــل