دریافت پاورپوینت روستای تاریخی کنگ | 23101 alis

دانلود پاورپوینت روستای تاریخی کنگ ,روستای تاریخی کنگ ,پاورپوینت آشنایی با روستای تاریخی کنگ ,روستای تاریخی کنگ (شهر طرقبه مشهد),پاورپوینت روستای کنگ شهر طرقبه,پروژه روستا,روستای کنگ,پاورپوینت روستای تاریخی کنگ

توضیحات:
فایل پاورپوینت روستای تاریخی کنگ (شهر طرقبه مشهد)،در حجم 36 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
« کنگ» درلغت نامه ها به چندین معنا آمده است :
در برخی لغت نامه های نامدار ، به معنی”پرنده ای قوی پنجه که درمناطق کوهستانی زندگی میکند” مانند شهباز.
لغت نامه دهخدا در زیر این نام چندین معنی را یاد کرده ؛ از جمله : بال پرندگان ، شاخه درختان ، دست انسان ، … همچنین در اشاره به نام روستا ، آن را از آبادی های دهستان طرقبه از توابع شهر مشهد معرفی میکند.
درمعنایی که سینه به سینه گشته است به معنی« دژمستحکم » که بی گمان به سبب موقعیت استراتژیک تپه های این منطقه و یا برگرفته از دژ باستانی روستا با نام«قلعه حصار» این نامگذاری صورت گرفته است .
این روستا از گذشته های بسیار دور ، پابه پای فرهنگ و تمدن پربار شهر توس ، از گذرگاههای پرفراز و نشیب تاریخ گذشته و در پیچ و خم های زمانه درسهایی ژرف از همسازی و همزیستی پرمعنای انسان و طبیعت ، به پویندگان فرهنگ ، هنر و معماری این مرز و بوم هدیه می کند.
کنگ، در گذشته های باستانی این حماسه ، استراحتگاه میانراهی (اتراقگاه) توس به نیشابور بوده و گویا در زمانهای پس از چپاول تازیان ، گنجینه و خزانه فرمانداران نیشابور و شاهان خراسان بوده است .
در دامنه کوه های بینالود و در ۲۸ کیلومتری غرب مشهد و در ۱۹ درجه و ۳۶درجه عرض و ۱۳درجه و ۵۹ درجه طول جغرافیایی واقع شده است. (در میانه راه ِ کهن ِتوس به نیشابور ، بر دامنه کوه های سالخورد بینالود بنشسته است.)
و…

فهرست مطالب:
شناسنامه ی روستای باستانی «کنگ »
جغرافیای کنگ
موقعیت روستا
توپوگرافی روستای کنگ
گذری بر تاریخچه کنگ کهن
شناخت تشریحی جانمایی روستا
توپرگرافی، شیب و آب های سطحی
پوشش گیاهی روستای «کنگ»
بررسی اقلیمی روستای کنگ
تأثیر اقلیم بر روستا
شکل شناسی بافت روستای کنگ
نتیجه گیری

این فایل با فرمت پاورپوینت در 36 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD آشناي باچند روستاي آذربايجان شرقي(19 صفحه)

 

دانلود پاورپوینت روستای تاریخی کنگ

دریــــافت فایـــل