دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان استثنایی (ناشنوا) | 22739 alis

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان استثنایی (ناشنوا),مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان استثنایی,مبانی نظری تحقیق کودکان استثنایی (ناشنوا), تحقیق کودکان استثنایی (ناشنوا)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان استثنایی (ناشنوا) به صورت کامل و جامع در حجم   30 صفحه در فرمت word

#این مبانی نظری و پیشینه تحقیق، کامل و جامع می باشد.
#رفرنس نویسی و دارای منبع.
#با فرمت ورد و قابل ویرایش.
#از این فایل می توان برای فصل دوم پایان نامه و تحقیق، پروپوزال، پژوهش های علمی و …. استفاده نمود.

بررسی ادبیات تحقیق :
سابقه تاریخی تعلیم وتربیت استثنایی :

تعلیم وتربیت این گونه کودکان سابقه زیادی در مقایسه با خلقت انسان ندارد اگر چه در مواردی برای برخی از گروههای استثنایی از جمله ناشنوایان در قرون یازده ودوازده میلادی کوششهایی به عمل آمده ولی به طور قاطع وکامل تعلیم وتربیت گروههای مختلف کودکان استثنایی به صورت جدی از اواخر قرن هیجده وشاید بهتر بگوییم از آغاز قرن نوزدهم میلادی آغاز شده است .
جین گاسپارد اتیارد پزشک فرانسوی باید به عنوان یکی از پیشکسوتان در این راه نام برد ازمونکسوری اولین زنی که در ایتالیا موفق به اخذ درجه دکتری پزشکی گردید به عنوان یکی از متخصصان تعلیم وتربیت کودکان عقب مانده ذهنی نیز نام برد . تئوریهای وی در دهۀ 1960 تا 1970 در بسیاری از مراکز آموزشی اروپا وامریکا مورد استفاده قرار گرفت .
از جمله دیگر کسانی که در آموزش وپرورش کودکان استثنایی خدماتی ارزنده نموده اند از ساموئل هو نیز می توان نام برد بخصوص در زمینۀ ناشنوایی .
توماس پکنیز گلودت در آغاز با دیدن دوشیزه ناشنوایی علاقمند به تعلیم وتربیت وکمک به وی گردید سپس برای تحقیق بیشتر به اروپا رفت وپس از بازگشت در سال 1817 م اولین مدرسه آمریکایی ناشنوایان را در آمریکا تاسیس کرد .
لویی بریل فرانسوی در سال 1809 متولد شد وی در هفت سالگی بینایی خود را از دست داد .
دکتر جان بولورا اولین نویسنده انگلیسی است که مطالبی دربارۀ مشکلات شنوایی نگاشته است نامبرده یکی از پیشقدمان است که فکر ایجاد مدرسه ناشنوایان را در سر پرورده است ولی به طور کلی مدرسه واقعی برای این گروه تا قرن 18 تشکیل نگردید .
در سال 1775 دلپی اولین مدرسه ملی کرولال ها را در فرانسه تاسیس نمود در ابتدا روش مختلط را پیش گرفت ولی بعد از مدتی به علت کثرت دانش آموز قادر نبود تمامی شاگردان را تلفظ وتکلم بیاموزد لذا به ناچار تکلم را از برنامه کارخود حذف نمود وفقط با روش اشاره به کار خود ادامه داد به وی القاب مختلفی از قبیل پیشوای کرولال ها یا پدر متد اشاره داده اند ومکتب اشاره او را مکتب فرانسوی نیز می گویند . او از جمله کسانی بود که زحمات زیادی برای طبقه ناشنوا کشید .
به خصوص خدمات وی از نقطه نظر شناسایی این گروه به عنوان یک طبقه از طبقات اجتماعی شایسته تحسین کرد .
در سال 1880 در شهر میلان ایتالیا یک کنفرانس بین المللی به منظور بحث درباره روشهای موجود در تعلیم ناشنایان تشکیل گردید .
در همین کنفرانس بود که اکثریت قریب باتفاق شرکت کنندگان تصویب نمودند که روش تکلم بهترین ومفیدترین روش شناخته شده در تعلیم ناشنوایان است وباید برهر روش دیگر مقدم شناخته شود .
سابقه تعلیم وتربیت ناشنوایان در ایران :
مدارک موجود در تعلیم وتربیت کودکان ناشنوا در ایران به حدود اولین دهه سال 1300 شمسی مربوط می گردد در حالی که جبار باغچه بان را باید اولین موسس مدرسه ناشنوایان در ایران دانست نام ذبیح الله بهورز را به عنوان آغازگر تعلیم به ناشنوایان وبخصوص انتشار مطالبی در مورد ناشنوایان نباید فراموش کرد . در طی چهل سال از ایجاد اولین مدرسه ناشنوایی در ایران پیشرفتهای بسیاری در زمینه آموزش وپرورش نابینایان انجام پذیرفت .

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان استثنایی (ناشنوا)

دریــــافت فایـــل