دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت | 22678 alis

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت,فراغت ,پیشینه تحقیق اوقات فراغت,مبانی نظری اوقات فراغت,,تحقیق ايام اوقات فراغت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت به صورت کامل و جامع در حجم  33 صفحه در فرمت word

#این مبانی نظری و پیشینه تحقیق، کامل و جامع می باشد.
#رفرنس نویسی و دارای منبع.
#با فرمت ورد و قابل ویرایش.
#از این فایل می توان برای فصل دوم پایان نامه و تحقیق، پروپوزال، پژوهش های علمی و …. استفاده نمود.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت

بخشی از متن:
فراغت :

در واقع در زمان و فرصتي است كه يك فرد رشد يافته و مسئوليت پذيري در طول زندگي خود فارغ از انجام كارهاي مؤظف و بعد از پرداختن به امور ديني و عبادي بايد با ميل و رغبت و ارادة شخصي ودر نهايت آزادي از آن بهره گيرد و به فعاليتي بپردازد كه آن را دوست مي دارد .
زمان فراغت :
ارزشمندترين لحظات ، ساعات وروزهاي زندگي انسان است . بديهي است كه ارزشمندي اوقات فراغت به موازات رشد فكري و توسعة قابليت هاي شخصي و مسئوليت پذيري هاي خانوادگي ، حرفه اي و اجتماعي ، مضاعف مي شود در زندگي كودكان و نوجوانان ، در اوقات فراغت به زماني معنا ومفهوم روشن و ارزشمند پيدا مي‌كند : كه حضور مؤظف در مدرسه و انجام تكاليف مكلف را براي نخستين بار تجربه مي كنند . در روزهاي سال تحصيلي ، ساعت خارج از مدرسه و زماني كه دانش آموزان تكاليف آموزشگاهي را انجام داده اند و فارغ از برنامه هاي معمولي روزانه فرصتي مي‌يابند كه با انگيزه شخصي و آزاد به هدايت و نظارت اولياء ومربيان دراين زمينه مي‌تواند فوق العاده پرثمر وپربركت باشد .
اما تعطيلات تابستاني براي اكثر دانش آموزان از اهميت ويژه اي برخوردار است ، تعطيلاتي بسيار طولاني و افزون بريك صد روز!؟
اوقات فراغت ، به ويژه در روزهاي نسبتاً طولاني هم چون تابستان ، علاوه بر اينكه مناسب ترين بستر پس از شكستن عادت هاي نامطلوب ، توسعة مهارت هاي شناختي و فعاليت هاي جسمي و حركتي ، زدودن غبار اضطراب و پريشاني هاي فكري ، دست يابي به سلامت و آرامش رواني و اعتلاي شخصيت و حضور فعال در عرصه هاي زندگي اجتماعي و تعامل بين فردي است ، بهترين فرصت براي ظهر و پيدايش خلاقيت هاي ذهني ونوآوري‌هاي‌فكري است ، چراكه كودكان،نوجوانان و جوانان در طول سال‌تحصيلي يا حين انجام وظايف موظف ، فرصت چنداني براي پرداختن به انديشه هاي بديع و ايده هاي نو وتجربه مفروضات فكري خود نمي يابند و لذا در زمان فراغت ، بستر بروز و ظهورنورآوري‌هاي ذهني ، خلاقيت ها و توليدات برتر فكري و تجربة باورهاي مولد است.
تجارب محققان خلاق و انديشمندان نورآور در عرصه هاي علوم و فنون برتر حاكي از آن است كه جوانه هاي خلاقيت ذهني آن ها در اوقات فراغت بارور گرديده است . زيرا اشتغالات مكلف و متعهد بودن به انجام مسئوليت هاي مؤظف نمي گذارند انديشه هاي خلاق به راحتي شكوفا شوند . بنابراين بارور شدن انديشه هاي خلاق و توليدات برتر ذهني‌مستلزم آزادي و اختيار ، ميل و اراده ، قدرت انتخاب و بهره گيري از اوقات‌فراغت، به دور از وظايف موظف و تكاليف مكلف است . اوقات فراغت همانند شمشير دو لبه است چرا كه از يك سو هموارگربستر پيدايش و ظهور و بروز خلاقيت ها و نوآوري هاي فكر است و از سوي ديگر مي تواند زمينة آسيب پذيري هاي فردي واجتماعي را فراهم كند .متأسفانه اغلب آسيب پذيرهاي كودكان و نوجوانان در جوامع مختلف ، درايام اوقات فراغت صورت مي پذيرد . تعطيلات آخر هفته تعطيلات عيد نوروز ، تعطيلات طولاني تابستان اگر به گونه اي بايسته وشايسته و با راهنمائي و آموزش هاي لازم مورد‌ بهره‌گيري كافي ووافي قرار نگيرند ظرفيت آسيب پذيرهاي فردي و كژروي هاي اجتماعي نوجوانان را مضاعف مي كنند .

#این مبانی نظری و پیشینه تحقیق کامل و جامع می باشد.
#دارای منبع.
#با فرمت ورد و قابل ویرایش.
#قابل استفاده برای فصل دوم پایان نامه
.

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت

دریــــافت فایـــل