دریافت گزارش كارآموزي آموزشگاه كامپيوتر شريف ابهر | 22616 alis

گزارش كارآموزي آموزشگاه كامپيوتر شريف ابهر

گزارش كارآموزي
تاريخچه آموزشگاه كامپيوتر شريف ابهر
اين آموزشگاه در سال 1380 با مديريت جناب آقای مهندس نعمت اله نجيب حسينی تأسيس شد. در اين آموزشگاه رشته هايی مانند :
• رايانه کار درجه 1 و درجه 2
• ICDL درجه 1 و درجه 2
• ويژال بيسيک(VB) – اينترنت و شبکه
• آموزش تمام زبان های برنامه نويسی:پاسكال , كيو بيسيك , دلفي و…
• آموزش کامپيوتر (مقدماتی و پيشرفته)
وقتی که کار آموز در کلاس شرکت می کند، موظّف است در دفتر حضور و غياب را امضاء کند تا تعداد جلساتی که در کلاس شرکت کرده است مشخّص شود.کار آموز برنامه نويسی، بر اساس کتابهای استاندارد خودِ فنی و حرفه ای آموزش ميدهدو امتحان دانش اموزان هر دو ماه يک بار در فنی و حرفه ای مرکزی پسرانه شهيد چمران که در جنب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر و فنی و حرفه ای مرکزی دخترانه سميه که در خرمدره واقع است، برگزار می گردد.

شنبه
امروز اولين روز كارآموزي من بود ، كاري كه در آموزشگاه بايد انجام ميدادم خيلي برايم جالب بود . با راهنماييهاي مهندس حسيني كار خود را در آنجا آغاز كردم . اولين كاري كه بايد انجام ميدادم آموزش word مقدماتي بود كه بايد به چند كار آموز آموزش مي دادم . در اولين گام محيط كاري word را براي آنها تشريح كردم . سپس بحث تغيير فونت و اندازة نوشته و طرز كار با بعضي قسمتهاي نوار ابزار را به آنها آموزش دادم و بعد از آن با كمي كار عملي كار را به پايان رساندم . از آنجايي كه آنها بسيار مبتدي بودند بحث را تا همين جا كافي دانسته و كار را به پايان رساندم . بعد از كمي استراحت آقاي حسيني دوباره مرا فراخواند تا به يك كارآموز ، نرم افزارAoutocad را آموزش دهم . چند دقيقه اي از نحوة كار با نوار ابزار وكشيدن شكل هاي مختلفي از قبيل دايره ، مستطيل ، بيضي و … با وي صحبت كردم . همچنين چند دستور سادة Aoutocad از قبيل line , circle , rectangle را براي او تشريح كردم و نحوةكار با آنها ،همچنين پارامترهاي ورودي دستورات ذكر شده را گفتم . پس ازچند دقيقه كار عملي كارم تمام شد . بعد از ظهر اين روز را هم همانند صبح آموزش دادم .
يکشنبه
در اين روز مهندس حسيني سيستم هايي را كه قرار بود از تهران بياورد ، آورد . ما نيز كار خود را كه همان اسمبل كردن سيستم ها بود ؛ آغاز كرديم. من كه اولين بارم بود ميخواستم چند سيستم را به طور حرفه اي اسمبل كنم ، برايم اين كار خيلي جالب بود . از باز كردن ودرآوردن قطعات از كارتن هايشان شروع كردم و با كمك آقاي حسيني مادربوردها را در سر جايشان بستم . پس از آن نيز به ترتيب Cpu و Ram ها را در سر جايشان قرار داده و بعد از آن كارت گرافيكي ومودم را در شكافهاي مربوط گذاشته و بعد كابل هاي Powerرا به مادربورد وصل كرديم . Cd Rom, Cd Rw, HDD, FDD قطعاتي بودند كه آخر از همه بر روي Case نصب كرديم.
بعد از ظهر نيز به fdisk كردن سيستم ها و پارتيشن بندي آنها پرداختيم . با نصب ويندوز بر روي رايانه ها راه انداز هاي مورد نياز را نيز نصب كرده و سپس به نصب برنامه هاي كاربردي و مورد نياز پرداختيم . ساعت 8 نيز از آموزشگاه خارج شديم.

 

دانلود گزارش كارآموزي آموزشگاه كامپيوتر شريف ابهر

دریــــافت فایـــل