دریافت پاورپوینت فصل هفدهم (17 ) کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان (شبکه‌های قشری و نشگانگان‌های قطع ارتباط) | 22485 alis

پاورپوینت, نوروسایکولوژی,پاورپوینت فصل هفدهم (17 ) ,کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان ,نشانگان های قطع ارتباط,نویسنده: برايان کولب,دکتر احمد علي‌پور,دکتر مژگان آگاه هريس, مبانی نوروسایکولوژی انسان,شبکه‌های قشری,نشگانگان‌های قطع ارتباط

پاورپوینت فصل هفدهم (17 ) کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان  (شبکه‌های قشری و نشگانگان‌های قطع ارتباط ) – در حجم 50 اسلاید جامع
نویسنده: برايان کولب، ايان ک. ويشاو
مترجم: دکتر احمد علي‌پور، دکتر مژگان آگاه هريس، دکتر عبدالرضا منصوري راد، عطاءالله محمدي

بخشی از متن:
در فصول قبل ،ارتباطات میان نواحی قشری مختلف را بررسی کردیم . حال می خواهیم به این مسله پرداخته ایم که وقتی مسیرهای قشری قطع می شوند،چه اتفاقی می افتد؟
در ادامه فصل،ما مجددا به پژوهش راجر اسپری در مورد بیمار دوپاره مغز به عنوان الگویی از نشانگان های قطع ارتباط خواهیم پرداخت.

قطع ارتباط کارکرد های شناختی
از بررسی نتایج مطالعات تصویربرداری که فعالیت موضعی هنگام عملکرد تکالیف رفتاری مختلف را نشان می دادند.دو نتیجه گیری گریز ناپذیر به دست آمده از این مباحث به دست می آید: 
1-لوب های قشری که براساس آناتومی متفاوت برای هریک تعریف شده اند،درطیف وسیعی از فعالیت های شناختی دخالت دارند.بنابراین،به عنوان مثال،ظاهرا قطعه گیجگاهی نه تنها در بینایی وشنوایی بلکه دربیشتر کارکردهای شناختی پیچیده نظیر حافظه،زبان وهیجان نقش مهمی را ایفا می کند.
2-با وجود آنکه قطعات مختلف در فعالیت های شناختی متفاوت دخالت دارند،آنها به طور قابل توجهی از لحاظ کارکردی با هم همپوشی دارند.
به عنوان مثال:به یاد بیاورید که قطعه پیشانی دارای سلول هایی است که به درون دادهای دیداری ،شنیداری ،حسی – تنی ،بویایی وچشایی پاسخ می دهند.علاوه بر این ،ما نقش قطعه پیشانی را در کارکرد هایی نظیر حافظه ،زبان وهیجان مشخص کردیم .روشن است که اگر فرض کنیم کارکردهای نواحی تشریحی مختلف از بعضی جهات متفاوت هستند،پس ساده ترین تبین از چگونگی کارکرد نواحی قشری با هم این است که آنها بخشی از یک شبکه عصبی هستند که نقش های مختلف در هر کارکرد را به طور مجازی به صورت یک کارکرد به گونه ای که ما آنها را توصیف می کنیم،ترکیب می کنند.

 

دانلود پاورپوینت فصل هفدهم (17 ) کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان (شبکه‌های قشری و نشگانگان‌های قطع ارتباط)

دریــــافت فایـــل