دریافت تحقیق فصلی جديد در عرصه اطلاع رسانی ليزر پزشکی | 21949 alis

تحقیق, فصلی, جديد, در, عرصه, اطلاع, رسانی, ليزر, پزشکی

فصلی جديد در عرصه اطلاع رسانی ليزر پزشکی
با توجه به اقبال روز افزون پزشکان و فيزيوتراپيست های کشور به شيوه جديد درمان با ليزر و نيز روی آوردن اين عزيزان به شيوه های جديد جستجوی اطلاعات و ارتباط با همکاران ، سايت ليزردرمانی تصميم دارد بکمک شما همکاران گرامی تمامی ليزرتراپيست ها و علاقمندان درمان با ليزر را به دور هم گرد آورد تا در جمعی صميمی و بدور از هر گونه آلايش با هم به تبادل نظر دوستانه بپردازندو در ارتقای اين علم بکوشند . دستيابی به اين مهم بدون استفاده از ابزار اينترنت محقق نميشود .
هيچ علمی بدون تحقيق ، مطالعه و تبادل نظر رو به پيشرفت نخواهد بود . در رشته ليزر درمانی نيز بدون مطالعه و آگاهی دقيق نميتوان اظهار نظر دقيق وعلمی نمود و اظهار نظر غير علمی نيز فاقد پشتوانه ميباشد و قابل قبول نيست . پس بهتر است با برقراری ارتباط با همکاران و اساتيد فن به پيشرفت علمی همديگر کمک کنيم. در همين راستا سايت ليزردرمانی اقدام به ايجاد يک ليست پست الکترونيک مستقل نموده است که شما ميتوانيد با اضافه نمودن ايميل شخصی خود به آن،به تبادل نظر علمی بپردازيد .
در جهت آشنايی همکاران با وسايل و ابزارهای اين رشته، تمامی شرکتهای عرضه کننده ليزر پزشکی ميتوانند از يک صفحه وب سايت اختصاصی و رايگان بعلاوه ايميل اختصاصی در قسمت نمايشگاه سايت ليزر درمانی برخوردار شوند . شرکت ها در صورت تمايل ميتوانند از امکانات سايت برای گرفتن سفارش و خريد اينترنتی مشتريان خود از قبيل تهيه پروفورما بصورت آنلاين و تهيه اطلاعات لازم از بازديد کنندگان صفحه اختصاصی شرکت خود بر طبق قانون تجارت الکترونيک استفاده نمايند. انجمن های علمی دست اندر کار ليزر پزشکی ، مؤسسات تحقيقاتی و مراکزدرمانی ، مجلات مرتبط با ليزر در رشته پزشکی ، و مؤلفان و مترجمان و محققان رشته ليزر پزشکی نيز ميتوانند در سايت ليزردرمانی دارای يک صفحه اختصاصی شده و در آن به معرفی فعاليتهای خود بپردازند و يا آثار خود را منتشر نمايند.
ليزردرماني کم توان
طب فيزيکي يکي از قديمي ترين روشهاي درمان در پزشکي است . از نظر تاريخي عواملي مثل هوا ، خورشيد و آب در همه جا استفاده مي شده است و بتدريج با افزايش آگاهي نسبت به محيط و دنيا اين مقوله پيشرفت نمود. علاوه بر طبيعت بتدريج از منابع مصنوعي مثل ميدانهاي الکتريکي و الکترومغناطيسي ، تشعشعات نوري ، عوامل مکانيکي و حرارت نيز استفاده شد . در دهه 60 نور تشديد يافته توسط نشر برانگيخته توليد شد و در نتيجه ليزر اختراع و اين اختراع بلافاصله در پزشکي بکار گرفته شد. در سال 1974 وزارت بهداشت روسيه اولين مجوز استفاده از وسيله ليزردرماني را صادر نمود و ليزردرماني کم توان يا LLLT يکي از آخرين پيشرفت هاي نوردرماني ( فتوتراپي ) است. در بيست سال اخير ليزردرماني در پزشکي بخوبي شناخته و وارد شده است وجاي مطمئن وپايداري را در بين اجزاي طب فيزيکي براي خود باز نموده است. کاربرد ليزر چنان وسيع است که بعضي اوقات صحبت از جدا سازي محدوده اين روش پزشکي بصورت مستقل و بصورت يک تخصص مطرح مي شود. اگر چه تا اواسط دهه 80 ليزر هليوم – نئون (He – Ne ) نور قرمز (632.8 nm ) بصورت گسترده مطالعه و در کارهاي باليني از آن استفاده شد، در طي 15 سال اخير ديودهاي ليزر قرمز ( 630 – 670 nm ) و مادون قرمز ( 830 – 1300 nm ) بصورت گسترده اي بکار رفت که با اندازه کوچک و نگهداري آسان و قدرت کاري طولاني و اقتصادي بودن و کارآيي باليني بسيار بالا، جاي خود را در عالم پزشکي باز نمود . ليزرهاي با نور آبي و فوق بنفش نيز بتدريج کاربرد هاي خاص خود را بخصوص در درمان عفونتها پيدا کردند.تاباندن ليزر کم توان به خون ( LBI ) يکي از روش هاي مهم ليزردرماني کم توان مي باشد. LBI در درمان چندين بيماري کاربرد دارد . LBI داراي چندين اثر مثبت از قبيل اثرات ضد التهابي ، فعال سازي سيستم ايمني ، نقش محافظتي در رگها ، بهبود ميکرو سيرکولاسيون خون و فرآيند تروفيک بافتي ، و فعال سازي ترميم و تکثير مي باشد. پس از تاباندن اشعه ليزر مادون قرمز ( IR ) LBI بهتر شدن وض

 

دانلود تحقیق فصلی جديد در عرصه اطلاع رسانی ليزر پزشکی

دریــــافت فایـــل