دریافت مقاله نقشه‌برداري جرم | 21903 alis

مقاله, نقشه‌برداري, جرم

نقشه‌برداري جرم
ز مدت‌ها پيش صاحب نظران و مسئولا‌ن قضايي كشور بر استفاده از روش‌هاي علمي‌به واسطه فن‌آوري‌هاي نوين تأكيد داشته‌اند.استفاده از اطلا‌عات رايانه‌اي به گونه است كه حتي با چينش اطلا‌عات به واسطه يك نرم‌افزار در كنار هم و بدون دخل و تصرف‌هاي اساسي نتايج غيرقابل باوري براي دستگاه‌هاي قضايي تمامي‌كشور‌ها حاصل مي‌شود. نتايجي كه مي‌تواند اثرات غيرقابل انكار و قابل توجهي در زمينه‌هاي كشف جرم، پيشگيري از آن و …در بر داشته باشد. به همين دليل بررسي، تحقيق، سرمايه‌گذاري و آموزش پيرامون استفاده از فن‌آوري‌هاي روز كه زير سايه پيشرفت علم و خلا‌قيت بشر به وجود آمده، نبايد صرف هزينه تلقي شود كه اختصاص اعتبار و اهميت درخور به اين امر مي‌تواند در پيشگيري از جرايم بسياري دستگاه قضايي و درنهايت جامعه را ياري دهد.
در متن زير روشي تحليلي با عنوان _’نقشه برداري جرم’ شامل تاريخچه، پيدايش اين روش، تحليل و نيز تجسم عيني جرايم، مراحل ايجاد نقشه جرم و مشكلا‌ت احتمالي در تهيه نقشه جرم از نظر شما خواننده گرامي‌ مي‌گذرد.نقشه‌برداري از جرم يك روش تحليلي براي بررسي و پيش‌بيني جرايم است كه با وجود پيشينه نسبتاً طولا‌ني، با توسعه سامانه‌هاي نمايگان جغرافيايي از جمله نرم افزار سامانه اطلا‌عات جغرافيايي، اساساً متحول شده است.

نقشه برداري جرم يك روش علمي ‌است كه در آن با استفاده از ثبت رويداد جنايات و جرايم كيفري از جمله قتل‌هاي زنجيره‌اي، تجاوز به عنف، آتش افروزي و سرقت مي‌توان محتمل‌ترين محل رويداد جرايم را مشخص كرد و احتمال حضور مجرمان در نقاط مختلف شهر يا منطقه را تعيين نمود. اساس اين روش ارتباط دادن بين محل جغرافيايي جرايم، نحوه رويداد و ويژگي‌هاي جرايم زنجيره‌اي و چگونگي انتخاب قربانيان و محل جنايت است. اطلا‌عات تكميلي با استفاده از گزارش‌هاي پليس، گشتي‌ها، پزشكي قانوني و تحقيقات محلي، داده‌هاي مرتبط با وسايل نقليه و پايگاه داده‌هاي مجرمان و مظنونان افزوده مي‌شود ودر نهايت كانون‌ها‌ي حساس و _جرم خيز مشخص مي‌گردد. اين سامانه كمك شاياني براي افزايش كارآيي تحقيقات پليس و پيشگيري از جرم است. البت

 

دانلود مقاله نقشه‌برداري جرم

دریــــافت فایـــل