دریافت تحقیق قرآن كريم نوشته چه كسي است؟ | 20359 alis

تحقیق, قرآن, كريم, نوشته, چه, كسي, است؟

قرآن كريم نوشته چه كسي است؟

با توجه به حقايق تاريخي زمان نزول قرآن، سه منبع براي قرآن مي توان برشمرد: 1- اعراب، 2- محمد(ص)، 3- خداوند. درباره منبع اول بررسي خواهيم كرد كه آيا نويسنده قرآن مي توانسته عرب زبان نباشد يا نه و بعد بررسي خواهيم كرد كه آيا غير از محمد(ص) كسي ديگر مي توانسته مدعي قرآن باشد؟ منبع دوم محمد(ص) است كه بررسي آن مشكل‌تر از قبلي است و گسترده‌تر در موردش خواهيم گفت و پس از نتيجه‌گيري سراغ منبع سوم خواهيم رفت. با بررسي اين سه منبع مشخص خواهد شد كه نمي‌توان هيچ منبع ديگري را به اين جمع افزود.
در دوره‌اي كه قرآن نازل شد زبان عربي از نظر فصاحت، وسعت، دامنه لغات و ارزش شعري در اوج خودش بود و در مقايسه با قرآن هيچ شاعر كلاسيك عرب (هنگامي كه قرآن نازل شد) نتوانسته از لحاظ گستردگي و فصاحت متني مانند آن به زبان عربي بياورد. تنها يك عرب زبان مي‌توانسته قرآن را نوشته باشد كه از سبك، لغت، فصاحت و شيوه‌هاي بيان به نحو احسن مطلع باشد و با كل شبه جزيره عربستان در تماس بوده و حتي از اوضاع مردم كره زمين نيز مطلع باشد.
در قرن هفتم ميلادي كه قرآن نازل شد، زبان عربي از نظر بلاغت و فصاحت به اوج خود رسيد كه در طول تاريخ عرب بي‌سابقه بوده است ولي با به اوج رسيدن زبان عربي و وجود بهترين نويسندگان و شاعران، بازهم غيرممكن بود كه هيچ عرب زباني اينقدر آگاهيهاي گوناگون داشته باشد و بتواند كتابي به وسعت قرآن بياورد.

1- اعراب قرآن را نوشته‌اند؟
آموزه‌هاي قرآن دقيقاً برخلاف فرهنگ، مذهب و بتهاي اعراب مشركي است كه هم عصر با نزول قرآن زندگي مي كردند. قرآن پرستش و عبادت بتها را محكوم مي كند، قرآن مقام زنان را بالا مي برد ولي اعراب با زنان مثل حيوان رفتار مي كردند. اعراب جرات نداشتند چيزي برخلاف مهمترين اعتقادات خود كه پرستش بتها بود بنويسند. ولي قرآن نه تنها برعليه بتها بود، بلكه برخلاف مهمترين عادات اجتماعي (غيبت،

 

دانلود تحقیق قرآن كريم نوشته چه كسي است؟

دریــــافت فایـــل