دریافت تحقیق انقلاب تكنولوژي | 20050 alis

تحقیق, انقلاب, تكنولوژي

چكيده ـ در حال حاضر انقلاب تكنولوژي عميقاً نحوه تفكر عمل و بسياري از فرآيندهاي كاري را در زندگي ما تغيير داده است. تحولات بزرگ جامعه بشري، ما را به سويي مي‌كشاند كه آموزش از راه دور امري اجتناب‌ناپذير خواهد شد و گاهاً مي‌توان در اين عرصه فرصتهايي را يافت كه نتيجه فرآيند اموزش را غني‌تر نموده و چه بسا با در اختيار گرفتن امكانات كمك آموزشي ديداري و شنيداري پيشرفته در اين نوع آموزش، ارائه دروس و مطالب را بسيار جذابتر كرد. در اين مقاله با مروري بر بكارگيري مفهوم E-Learning در كلاس مجازي، مزايا و معايب و ويژگيهاي بكارگيري اين روش بيان گرديده است. در ادامه به ارائه اجزاء عمده و اصلي تشكيل‌دهنده يك كلاس مجازي پرداخته و سپس يك نمونة عملي شامل چند خصوصيت كليدي پياده‌سازي شدة چنين كلاسي از جمله ارسال و دريافت تصوير، صوت و ويدئو را تشريح خواهيم كرد. در اين بخش مفاهيمي چون فشرده‌سازي، همزماني و … مدنظر قرار گرفته و مثال پياده‌سازي شده در يك شبكه محلي تست شده است.

مقدمه
فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) وجه تمايز بنيادين عصر ما با دوران گذشته است. تقسيم‌بندي دنياي حاضر به جوامع اطلاعاتي، جوامع صنعتي و جوامع سنتي با ميزان بهره‌گيري و كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات رابطه مستقيم دارد. از طرفي ميزان توسعه و كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش مهمترين شاخص پيشرفت به شمار مي‌رود. آموزش از راه دور سال‌ها است كه نهادينه شده و مفاهيم طراحي آموزش، نحوه ارائه، اجرا و ارزشيابي برنامه‌هاي آموزشي در آن كاملاً روشن گرديده است. با توسعه ICT در كشورها ارائه سرويس‌هاي IT-Based رشد شتاباني گرفته و در اين ميان آموزش مجازي Virtual Education يا آموزش الكترونيكي (E-Learning) براهميت‌ترين عامل جهش‌هاي علمي / پژوهشي ژ فرهنگي و در نتيجه تعميق شكاف‌هاي رو به رشد مي‌باشد. لذا، براي كاهش اين فاصله‌گذار به جامعه اطلاعاتي نه يك انتخاب بلكه يك اجبار است. گرچه گذار به جامعه اطلاعاتي مستلزم تغييرات بسيار گسترده در ساختارهاي اقتصادي و اجتماعي و لزوم سياست‌گذاري مجدد كلان مي‌باشد ولي اين تحول لزوماً يك آفت يا معضل نبوده و چالش‌هاي منطقي دولت‌ها در اين گذار مي‌تواند فرصت‌هاي خوبي را ايجاد كند.
تركيب آموزش از راه دور با اينترنت منجر به ابداع روش جديدي از نحوه تدريس بنام يادگيري توسعه يافته يا فراگير و E-Learning شده است. مفهوم يادگيري توسعه يافته در دانشگاههاي مجازي و بر روي شبكه‌هاي رايانه‌اي همانند اينترنت، LAN، و … ديگر فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي قابل اجرا بوده و رويكردهاي جديدي در طراحي آموزشي، ارائه، اجرا و ارزشيابي برنامه‌هاي آموزشي ايجاد كرده است. در سال‌هاي اخير موسسات فراواني (به خصوص در آمريكا) اقدام به برگزاري دوره‌هاي علمي و فني مبتني بر روش E-Learning كرده‌اند كه از نمونه‌هاي موفق و پايدار مي‌توان به دوره‌هاي تخصصي شركت‌هاي كامپيوتري Microsoft، SISCO، Sun Microsystems، Oracel و … اشاره كرد. انجمن مهندسان برق و الكترونيك آمريكا (IEEE) طرح نسبتاً مفيدي ارائه كرده است. ولي در اين ميان، دانشگاه MIT بعنوان پيشتاز اين نحوه آموزش، بسترساز مقوله آموزش الكترونيكي در ميان دانشگاههاي با سابقه و معتبر گرديده است. طرح مذكور،

 

دانلود تحقیق انقلاب تكنولوژي

دریــــافت فایـــل