دریافت پاورپوینت جذابیت میان فردی (29 اسلاید) | 19900 alis

پاورپوینت, جذابیت, میان, فردی, از, کتاب, بهداشت, روان,پاورپوینت جذابیت میان فردی از کتاب بهداشت روان, جذابیت میان فردی

اسلایدجذابیت جسمانی به عنوان عامل تعیین کننده ی جاذبه ی رمانتیک در جهت گیری جنسی؟
شاید دوست داشته باشید فکر کنید که همه ی ما آنقدر با هوش و خبره هستیم که ظاهر جسمانی را در فهرست ویژگی هایی که در یک همسر بالقوه جستوجو میکنیم،پایین قرار میدهیم ــ مثلا زیر حساسیت و صمیمیت.

اما شواهد نشان میدهند که ظاهر جسمانی،عامل اصلی تعیین کننده ی جاذبه رمانتیک است.
به نظر میرسد که چند جنبه از زیبایی،میان فرهنگی است.برای مثال،بررسی افراد در انگلستان و ژاپن معلوم کرد که مردمان انگلستانی و ژاپنی،زنان داری چشمان بزرگ،استخوان های گونه بلند،و آرواره ی باریک را بسیار جذاب میدانند.
با اینکه ترجیحات ویژگی های صورت ممکن است از زمان و فرهنگ فراتر روند اما ترجیحات وزن و شکل بدن بیشتر به شکل فرهنگی تعیین میشوند.برای مثال،در برخی از فرهنگ ها برای فربهی ارزش قایل هستند.
مردان و زنان معمولا افراد چاق را به صورت نامطلوب مانند تنبل،بی حاصل و فاقد جذابیت میدانند.این برداشت های منفی میتواندبه تبعیض منجر شوند،مثل زمانی که افراد چاق برای مشاغل یا ترفیع گرفتن رد میشوند.
اسلاید9رابطه ی فرهنگ و جذابیت چیست؟
قطعا در ترجیحات جذابیت،تفاوتهای فرهنگی وجود دارند.برای مثال در برخی جوامع قبیله ای در آفریقا،فربهی مظهر زن ایده آل است،در حالی که در فرهنگ های غربی امروزی«فرالاغری»ایده آل است.
به رغم این گونه تفاوتهای فرهنگی،پژوهشگران مقدار زیادی شباهت در بین فرهنگ ها یافته اند.برای مثال روان شناسان تکاملی میگویند که ویژگی های جسمانی، مانند ویژگی های صورت متقارن و روشن،به صورت همگانی ترجیح داده میشوند.
در یک تحقیق ارائه شده افراد مختلف ویژگی های زیر را در یک زن ایده آل دیدند:
استخوان های گونه و ابروان بلند
فاصله ی زیاد چشم ها از یکدیگر
بینی کوچک
گونه های لاغر
لبخند گشاد
لب پایین پر
.Gچانه ی کوچک و آرایش موی پرتر
3) شاید شگفت آور نباشد که مردان و زنان عموما چهره های زنی را ترجیح می دهند که ویژگی های زنانه ی بیشتری داشته باشند تا ویژگی های مردانه.اما شاید برای شما تعجب آور باشد که بدانید مردان و زنان عموما چهره های مردانه ای را که ویژگی های زنانه بیشتری داشته باشند را جذابتر میدانند.

 

دانلود پاورپوینت جذابیت میان فردی (29 اسلاید)

دریــــافت فایـــل