دریافت تحقیق کنترل چرخه زندگی توسعه سیستم ها | 19097 alis

تحقیق کنترل چرخه زندگی توسعه سیستم ها,مدل TELOS برای ارزیابی امکان پذیری پروژه,نقش حسابداران در SOLC,برنامه ریزی سیستم های استراتژیک و سیستم های میراث

کنترل چرخه زندگی توسعه سیستم ها
اهداف یادگیری
بعد از مطالعه این فصل، شما بایستی:
• بتوانید مراحل کلیدی در SCLC را شناسایی کنید
• تشخیص دهید چگونه استراتژی تجاری یک شرکت بر سیستم اطلاعاتی اش تاثیر می گذارد
• رابطه بین برنامه ریزی سیستم های استراتژیک و سیستم های میراث را درک کنید
• متوجه شوید در جریان تحلیل سیستم ها چه اتفاقی می افتد
• مدل TELOS برای ارزیابی امکان پذیری پروژه را بشناسید.
• با موضوعات تجزیه و تحلیل هزینه- سود در رابطه با پروژه های سیستم های اطلاعاتی آشنا شوید.
• نقش حسابداران در SOLC را درک کنید.
یک سیستم اطلاعاتی پاسخگو و کاربر گرا، یک دارایی ارزشمند در سازمان تجاری درن محسوب میشود سیستم های خوب طراحی شده می توانند از طریق کاهش سیاهه اموال، حذف فعالیت های بدون ارزش افزوده، بهبود خدمات به مشتری، و هماهنگ کردن فعالیت های زنجیره عرضه باعث ارتقاء و افزایش عملکرد تجاری شوند
این فصل، مباحث متعدد در رابطه با روند کسب سیستم های اطلاعاتی توسط سازمانها را بررسی می کند این فصل با مرور کلی بر چرخه زندگی توسعه سیستم ها (SDLC) شروع میشود. این روند چند مرحله ای، مدیریت سازمانی را به سبب توسعه و / یا خرید سیستم های اطلاعاتی هدایت می کند. بعداً، فصل، موضوعات کلیدی در رابطه با شکل گیری و توسعه استراتژی برای سیستم ها، من جمله رابطه آن با برنامه تجاری استراتژیک، وضعیت فعلی میراث، و بازخورد از سوی جامعه کاربران را ارائه می دهد. فصل، یک متدولوژی و روش برای ارزیابی امکان پذیری پروژه های پیشنهادی و انتخاب پروژه های فردی به منظور پیشروی برای ساخت و تحویل به کاربرانشان ارائه می دهد. این فصل با بررسی نقش حسابداران در زمینه کنترل و مدیریت SCLC به پایان میرسد.

چرخه زندگی توسعه سیستم ها
شرکت ها و موسسات متوسط و بزرگ با نیازهای اطلاعاتی منحصر بفرد، معمولاً سیستم های اطلاعاتی درون سازمانی (داخلی) ایجاد می کنند. به عبارت دیگر، افراد حرفه ای IT دردرون موسسه ، سیستم ها را طراحی کرده و برنامه نویسی می کنند. تعداد بیشماری از شرکت های کوچکتر و موسسات بزرگ با نیازهای اطلاعاتی نسبتاً استاندارد، ترجیح می دهند سیستم های اطلاعاتی را از فروشندگان نرم افزار بخرند. هر دو روش، ریسک های مالی و عملیاتی مهمتی بدنبال دارند. SDLC نشان داده شده در شکل 1-13، یک مدل برای کاهش این ریسک از طریق برنامه ریزی دقیق، اجرا، کنترل، و مستندسازی فعالیت های کلیدی هست. پنج مرحله از این مدل در قسمت پایین به طور خلاصه ترسیم می شوند. استراتژی سیستم ها و شروع پروژه در این فصل مورد بحث قرار می گیرند مراحل باقیمانده، مباحث فصل 14 هستند.

شکل 1-13- چرخه زندگی تکامل و توسعه سیستم ها

استراتژی سیستم ها . اولین مرحله در SDLC ، شکل گیری و توسعه استراتژی سیستم ها هست، که مستلزم شناخت نیازهای تجاری استراتژیک سازمان هست. شاید این از بیانیه ماموریت سازمان، تجزیه و تحلیل فشارهای رقابتی بر روی موسسه، و ماهیت شرایط بازار کنونی و پیش بینی شده حاصل شده این نیازها، موقعیت فعلی سازمان درباره جایگاهی را منعکس می کنند که در بلند مدت برای حفظ مزیت استراتژیک بایستی آنجا باشد علاوه بر این، مدیریت پروژه بایستی استنباط های سیستم های اطلاعاتی در رابطه با سیستم های میراث و شکایات مطرح شده از طریق باز خورد کاربر را مدنظر داشته باشد. یک برنامه استراتژیک برای برآورده کردن این نیازهای مختلف و پیچیده، همراه با یک جدول زمانی برای اجرای سیستم های انتخابی ارائه میشود.
آغاز پروژه. آغاز پروژه روندی هست که براساس آن، طرحهای پیشنهادی سیستم ها از نظر سازگاری با برنامه سیستم های استراتژیک و از نظر امکان پذیری شان و مشخصه هزینه- سود مورد ارزیابی قرار می گیرند. طرحهای ذهنی دیگر نیز در نظر گرفته میشوند، و آنهایی که انتخاب شدند، وارد مرحله ساخت SDLC میشوند. بسته به ماهیت پروژه و نیازهای سازمان، طرح پیشنهادی مستلزم توسعه درون سازمانی، یک بسته نرم افزاری تجاری، یا هر دو خواهد بود.
توسعه درون سازمانی. همانگونه که قبلاً اشاره شد، برخی از سازمانها، نیازهای اطلاعاتی منحصر بفردی دارند که به قدر کفایت تنها از طریق توسعه داخلی می توانند تامین شوند. مرحله توسعه درون سازمانی شامل تجزیه و تحلیل نیازهای کاربر، طراحی فرآیندها و پایگاههای داده، برانگیختن نظرات و دیدگاههای کاربر، برنامه نویسی برای برنامه های کاربردی، و تست و اجرای سیستم تکمیل شده می باشد.
بسته های نرم افزاری تجاری. وقتی ماهیت پروژه و نیازهای کاربر اجازه بدهد، اکثر سازمانها، بجای توسعه یک سیستم جدید از صفر، دنبال یک بسته نرم افزاری تجاری از پیش رمزگذاری شده خواهند بود. سازمانهایی که بتوانند نرم افزار تجاری را اجرا کنند، مزایای زیادی بدست می آورند. اینها عبارت هستند از هزینه اولیه کمتر، زمان اجرایی کوتاهتر، کنترلهای بهتر، و امتحان دقیق و بار یک بینانه فروشنده. همه این منافع و مزایا به صرفه جویی در هزینه برای کاربر تبدیل میشوند. با این وجود، این فرآیند بدون ریسک و خطر نیست. پروسه های رسمی بایستی دنبال شوند تا اطمینان حاصل شود که کاربر، بسته نرم افزاری می گیرد که به اندازه کافی، پاسخگوی نیازهای او هست و با سیستم های موجود سازگار هست.
حفظ و حمایت و پشتیبانی. حفظ و نگهداری مستلزم کسب و اجرای آخرین نسخه های نرم افزاری از بسته های تجاری و انجام اصلاحات درون سازمانی در سیستم های موجود به منظور تطبیق با نیازهای در حال تغییر کاربر هست. حفظ و نگهداری شاید تا حدودی بی اهمیت باشد، مثل تغییر و تعدیل یک برنامه کاربردی به منظور ارائه گزارش جدید، یا گسترده تر از این، مثل برنامه نویسی برای نقشمندی جدید در یک سیستم. علیرغم این روابط، بازخورد به ترتیب دور مراحل حفظ تا شروع پروژه و استراتژی سیستم ها حلقه درست می کند.
بنا به سنت، حفظ و نگهداری سیستم ها به عنوان یک مرحله مجزا و متمایز در SDLC تلقی میشد، که می توانست بین 5 تا 10 سال طول بکشد. با این وجود، تجارت ها و بازرگانیهای مدرن در صنایع کاملاً رقابتی، شاهد تغییرات فراوان در زمینه تکنولوژی و عمر کوتاهتر سیستم ها هستند. در واقع، این، برای بسیاری از سازمانها یک امر عادی شده، امروزه، بسیاری از سیستم های پیچیده با استفاده از یک رویکرد تدریجی شکل گرفته و توسعه می یابند که حفظ و نگهداری و توسعه جدید را در هم ادغام می کند. اغلب حفظ و نگهداری سیستم به عنوان نخستین مرحله از یک چرخه توسعه جدید تلقی میشود تداوم (حفظ) برنامه های کاربردی، نمونه هایی برای نسخه های جدید آنها هست. از اینرو،

 

دانلود تحقیق کنترل چرخه زندگی توسعه سیستم ها

دریــــافت فایـــل