دریافت تحقیق در دنياي امروز سازمانها | 19012 alis

تحقیق در دنياي امروز سازمانها,تحقیق در دنياي امروز ,سازمان

مديريت در دنياي امروز سازمانها :
در دنياي امروز كه كامپيوتر حرف اول را مي زند هنوز هم پايه هاي سازمانها به محور و تفكرات انسان مي چرخد چون كه كامپيوتر يك ماشين و ساخت دست انسان است ممكن است
اطلاعات بسيار زيادي داشته باشد ولي هوشمند نيست و نمي تواند عاطفه داشته باشد انسان انعطاف است و قدرت تصميم گيري دارد با هم درد دل مي كنند افكار را به يكديگر انتقال مي دهند و در ضمن مي تواند ماشينهايي بسازد كه كارآيي هايي بالاتر از كامپيوتر داشته باشند و آنرا از هر نظر توسعه دهند .
تمام اختراعات و اكتشافات براي پيشبرد مقاصد انساني و گرداندن چرخه حيات انسان مي باشد ، بنابراين وقتي كارها بر پاية عملكرد انسان باشد توسعه و گسترش بيشتر مي شود البته با الهام گرفتن از اطلاعات كامپيوتر در راهبرد اهداف مي توان نتيجه بهتري عايدمان كنيم .
مديران و سرپرستان كليدهاي اصلي هر سازمان و سيستمي مي باشند كه با برخورد نزديك افكار و اعتقادات و خط مشي مشترك مي توانند يك مجموعه عالي و خود كفا را تشكيل بدهند .

نيكوكاران كساني هستند كه خشم خود را مي خوابانند (قرآن كريم)
يك مدير خوب و با تجربه مي تواند با تصميم گيريهاي به موقع مشكلات پيش آمده را حل نمايد و يا بر عكس راه را براي خود ناهموار سازد .
در دنياي امروز برخوردهاي منطقي كارسازتر است تا تصميم گيريهاي عجولانه و بدون فكر خنده و روي باز مي تواند بازدهي بالاتري داشته باشد تا خشونت و تندي كه اين دومي در اين دوره از زمان عمل افراد غير منطقي مي باشد .
در حال حاضر بايد در يك راه گام برداريم و حامي يكديگر باشيم تا يك سازمان به نحو احسن اداره شود .
مديريت در قرني كه ما در آن هستيم فراتر از يك شغل و حرفه كه براي امرار و معاش مي باشد جايگاه بالاتري را به خود اختصاص داده است و مي توان گفت كه (كار مديريت هنر است) .
امروزه مديريت و سرپرستي به عنوان يك هنر روانكاوي شده است و هر روزي كه مي گذرد بيشتر به حساسيت آن پي مي بريم ، از اين رو بيشتر سازمانها و شركتها براي نيل به اهداف خود به اين موضوع توجه خاصي نموده و براي آن سرمايه گذاري هاي كلان نموده اند

سستي و تنبلي كليد شدائد و مصائب است علي (ع)
كلامي از حضرت علي (ع) كه در نهج البلاغه مي فرمايد :
((مؤمن در برنامه زندگي داراي سه ساعت است :
1- ساعتي كه با آن به راز و نياز با پروردگارش مي پردازد .
2- ساعتي كه برنامة زندگي خود را سامان مي بخشد .
3- ساعتي كه در آنچه حلال است و زيبا با لذتهاي نفس خويش دمساز مي شود .
براي انسان خردمند سزاوار نيست كه به غير از اين سه چيز رود :
زندگي را سرو سامان دادن ، يا در كار آخرت و معاد گام نهادن ، يا بهره گرفتن در چيزهاي غير حرام .
با الهام گرفتن از گفتار حضرت امير (ع) مي توان زندگي فردي و اجتماعي خود را تقسيم نمود يا براي زندگي برنامه ريزي كرد و يا به عبارتي (زندگي خود را سازماندهي كرد) و از كلمات ايشان دريافت كد مديريت از همان اجتماع كوچك كه خانواده مي باشد شروع مي شود تا غيره …

 

دانلود تحقیق در دنياي امروز سازمانها

دریــــافت فایـــل