دریافت پاورپوینت اختلالات رفتاری در کودکان (18 اسلاید) | 18763 alis

پاورپوینت اختلالات رفتاری در کودکان (18 اسلاید),محکوم کردن کودکان,ناخن جویدن در کودکان و شیوه های پیشگیری از آن,بر اساس بررسی های به عمل آمده سه علل در بروز ناخن جویدن مشهود است,درمان,شب ادراری در کودکان و راه های پیشگیری از آن,عوامل موثر بر ای

اسلاید 2

کودکی که به دنیا می آید عالی ترین و کامل ترین امکانات رشد را داراست. او در بهترین حالت خود آفریده شده است و آمادگی و ظرفیت آن را دارد که به شایسته ترین وجه پرورده شود و به برترین کمالات دست یابد.
کافی است عادی به دنیا بیاید و خانواده و محیطی مناسب در اختیارش باشد تا ببالد و رشد و نمو کند و جایگاه والای خویش را در این جهان بیابد.
اما زندگی خانوادگی و محیط بهداشتی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری از مردم جهان چنان است که دستیابی به چنین مقصودی را دشوار و گاه امکان ناپذیر می سازد. محدودیت های محیط زندگی گروهی از کودکان چنان زیاد است که بقای آنان نیز ناممکن می گردد.

اسلاید 3
ما غالبا فرزندان خود را به دلیل خطاها و اختلال ها و ناسازگاری هایشان محکوم می کنیم یا به باد ناسزا و تنبیه می گیریم و فراموش می کنیم که به جای آن باید خطاها و ندانم کاری های خودمان را دلیل بروز مشکلات آنان بدانیم.
واقعیت های زندگی خانواده ها حاکی از آن است که بسیاری از آنان آشنایی کافی در زمینه رشد و پرورش فرزندانشان را ندارند. فراوانند کودکانی که تحت سرپرستی ناقص یکی از والدین به سر می برند و یا نابسامانی های خانوادگی، نظیر مناقشات پدر و مادر با اعتیاد پدر و سرپرست خانواده و یا به ویژه فقر فرهنگی و تربیتی اولیاء دشواری های بزرگی را در راه رشدشان ایجاد می کند.

اسلاید 4
ناخن جویدن در کودکان و شیوه های پیشگیری از آن
یکی از شایع ترین واکنش های نوروتیک ناخن جویدن است که در هر سنی و در همه گروه های اجتماعی دیده می شود اما بیشتر در سنین کودکی و اوایل بلوغ اتفاق می افتد و با افزایش سن نیز معمولا میزان و شدت آن کاسته می شود.طبق تحقیق «وکسلر» جویدن ناخن از 5 سالگی شروع می شود و کم کم در 10 تا 15 سالگی به شدت خود می رسد ولی اکثر مبتلایان را کودکان 9 الی 11 ساله تشکیل می دهند. غالبا در سنین نوجوانی فرد متوجه عادات نامطلوب خود می شود. جویدن ناخن در دخترها بیشتر از پسرها است و گاهی در یک خانواده همه افراد مبتلا به آن می شوند.

______________________________________

مقدمه
محکوم کردن کودکان
ناخن جویدن در کودکان و شیوه های پیشگیری از آن
بر اساس بررسی های به عمل آمده سه علل در بروز ناخن جویدن مشهود است
درمان
شب ادراری در کودکان و راه های پیشگیری از آن
عوامل موثر بر ایجاد شب ادراری
درمان شب ادراری
لکنت زبان در کودکان
علل لکنت زبان
درمان لکنت زبان
…..
منابع

 

دانلود پاورپوینت اختلالات رفتاری در کودکان (18 اسلاید)

دریــــافت فایـــل