دریافت رویکردهای ، تحولات وزمینه های مناسب برای کاربرد اطلاعات در آموزش کشاورزی | 18666 alis

کشاورزی,آموزش کشاورزی,کاربرد اطلاعات در اموزش کشاورزی,رویکردهای , تحولات وزمینه های مناسب برای کاربرد اطلاعات در آموزش کشاورزی,دانلود مقاله در مورد رویکردهای , تحولات وزمینه های مناسب برای کاربرد اطلاعات در آموزش کشاورزی,تحقیق رویکردهای , تحو,,,

پيشرفت سريع در فناوری اطلاعات، روشهای جديد همکاری و مشارکت را بين مؤسسات آموزش کشاورزی را ممکن ساخته است. اگر مراکز آموزش کشاورزی بخواهند خود را تحولات وپيشرفتهای سريع علم و تکنولوژی همگام سازند، لازم است اساتيد و آموزشگران بطور مستمر با بکارگيری فناوری اطلاعات دانش خود را روزآمد سازند. تحولات حوزه فناوری اطلاعات همواره نظامهای آموزشی را تحت تأثير قرار داده است. باتحول سريع علوم وفنون جوامع معاصر بطور فزاينده ای در حال تنوع، پيچيده شدن و تحول اند. همگام با چنين تحولی، فرايند آماده سازی نسل جوان به عنوان متفکران مستقل، مولد ورهبران آينده بايد متحول شود. اما، تحول در فرايند فعاليتهای آموزش کشاورزی نيازمند تحول در نگرش و بينش طراحان و مجريان برنامه های درسی، باز نگری وبازآزمايی سازه های برنامه های آموزشی است.
مهمترين قابليتهای فناوری اطلاعات در آموزش کشاورزی کشور، کمک به کاهش هزينه ها و افزايش کارآمدی در استفاده از منابع موجود، آماده‌سازی فراگيران برای ورود به بازار کار، تسهيل و کارآمد سازی فعاليتهای تحقيقاتی و کمک به کاربردی کردن يافته های پژوهشی، ايجاد شرايط اجزای شيوه های مناسب آموزشی و افزايش علاقه دانشجويان است.
مقاله حاضر به ارائه درباره تحولات ناشی ازفناوری اطلاعات در توسعه آموزش کشاورزی، کاربردهای فناوری اطلاعات در آموزش کشاورزی، مزايای کاربرد اينترنت در آموزش کشاورزی، اهداف فناوری اطلاعات در آموزش کشاورزی، ضرورت تحول در آموزش کشاورزی با استفاده از فناوری اطلاعات،رويکردهای کاربردفناوری اطلاعات در برنامه های درسی و…. نتيجه گيری و پيشنهادات می پرداز د.
کليد واژه‌ها : فناوری اطلاعات، آموزش کشاورزی، فناوري اطلاعات و ارتباطات

مقدمه :
ايجاد تحولات سريع و روز افزون در جوامع باعث شده تا آموزش نقش متفاوت ودر عين حال پيچيده ای داشته باشد. آموزش،بويژه درکشاورزی با چالش هايی در راستای ايجاد کشاورزی پايداروتوسعه روستايی مواجه است. آموزش کشاورزی می تواند نقش مهمی در آماده سازی کشاورزان، محققان، فراگيران، آموزشگران، مروجان و اعضای مجتمع های کشت وصنعت، برای کمک به جمعيت در حال رشد و دستيابی بيشتر به خودکفايی داشته باشد. دستيابی گسترده به پايگاههای اطلاعات الکترونيکی و منابع اطلاعاتی، بکارگيری فناوری اطلاعات درآموزش کشاورزی وکاربرد عملی فنون آموزش نوجوانان وجوانان، راهکارهايی هستند که به دانش آموزان ودانشجويان يامی دهند که چگونه مسائل ومشکلات خود را حل نموده و راه حلهای مناسب را بيابند. استفاده از اين راهکارها به تدريج باعث ايجاد روندی طولانی مدت در کسب حقايق و اطلاعات می گردد.
در سالهای اخير، پيشرفت های روز افزون درفناوری اطلاعات ( از جمله اينترنت) زمينه همکاری و مشارکت بين مؤسسات و مراکزآموزش کشاورزی را بطور فزاينده ای هم دردرون کشورها وهم خارج از مرزها امکان پذيرساخته است. پيشرفتهای جديد جهانی در علم و فناوری اطلاعات، اثرات شگرفی بر مؤسسات ومراکز آموزش کشاورزی داشته است.
اگر مراکز آموزش کشاورزی می خواهند همگام با تغيير وتحولات سريع موجود در علم و فناوری پيش روند، اين، امر نيازمند انجام آموزش های مداوم برای آموزشگران، دانش آموزان و دانشجويان و بهره برداران علوم کشاورزی، تبادل افکار درون سازمانی و برون سازمانی و برگزاری نشست های علمی با استفاده از کارگاههای آموزشی و بهره گيری خلاق و نوآور از نظامهای اطلاعات الکترونيکی و يادگيری از راه دوراست.
مقدمه آموزش کشاورزی را می توان به سه عامل عمده : فراگير، آموزشگر وتجهيزات آموزشی تقسيم کرد و اثرات فناوری اطلاعات را حول اين سه عامل در نظر گرفت. بايدتوجه داشت که منظور از تجهيزات آموزشی مواردی مانند کلاس، کتاب و ابزار آموزشی مانند رايانه، نرم افزار و وب است. با توسعه فناوری اطلاعات وگسترش کاربرد رايانه های شخصی، سياری از موانع موجود بر سر راه کاربرد رايانه در آموزش از بين رفت.
رايانه ها به عنوان ابزارهای آموزشی وهمچنين ابزارهای بهبودمديريت آموزش بکار گرفته شدند.شاهد افزايش كارآيي آموزشی، بوسيله برگزاری دوره های آموزشی پيوسته خواهيم بود. توانايی آموزشگران و فراگيران در دسترسی هرچه بيشتر به منابع وبه يکديگر، سبب افزايش سرعت وعمق مطالعات می شود. اين امر همچنين، هزينه آموزش را پايين مي آورد وبه دانش آموزان و دانشجويان امکان می دهد، خود برنامه ريز، آموزش های خويش باشند.
در عصر اطلاعات، نظام آموزش کشاورزی علاوه بر گسترش کمی و تغيير شکل شيوه، کاهش هزينه های آموزشی از لحاظ محتوايی نيز دچار تحولات جدی خواهد شد. نظام آموزشی مذکور اين امکان را فراهم می آورد که خلاقيت، استعداد و توانايي های بالقوه هر فراگير، متناسب با علايقی که دارد بارور شود. در اين نظام، آموزشگران وکتاب های درسی از زبده ترين وبهترين افراد و انواع در سطح کشور يا حتی جهان خواهند بود که همه فراگيران بطور يکسان می توانند از آنها استفاده کنند.
ازآنجا که تجهيزات و امکانات آزمايشگاهی

 

دانلود رویکردهای ، تحولات وزمینه های مناسب برای کاربرد اطلاعات در آموزش کشاورزی

دریــــافت فایـــل