بررسی و دانلود پاورپوینت فصل ششم کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نوشته مصطفی نیکنامی (مؤلفه‌های اصلی نظارت

بررسی و دانلود پاورپوینت فصل ششم کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نوشته مصطفی نیکنامی (مؤلفه‌های اصلی نظارت دارای نکات کلیدی pdf کتاب نظارت و راهنمایی,مصطفی نیکنامی,نظارت و راهنمایی آموزشی,پاورپوینت کتاب نظارت,پاورپوینت نظارت و راهنمایی,خلاصه کتاب نظارت و راهنمایی,PPT نظارت و راهنمایی آموزشی,دانلود نظارت و راهنمایی آموزشی,نظارت و راهنمایی نیکنامی,فصل ششم,مؤلفه‌ها,,,

پاورپوینت فصل ششم کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی نوشته مصطفی نیکنامی (مؤلفه‌ های اصلی نظارت و راهنمایی آموزشی و نظارت و راهنمایی آموزشی و آینده آموزش و پرورش) در قالب pptx و در حجم 95 اسلاید:

بخشی از متن: 
با وجود آنکه نظارت و راهنمایی آموزشی عمدتا در کلاس درس صورت می گیرد، موفقیت برنامه های آن به طور مستقیم با محیط مدرسه مرتبط است؛ بنابراین، اولین گام در فرایند نظارت و راهنمایی آموزشی ایجاد زمینهای مساعد برای بررسی نظام مند تدریس و یادگیری است که مستلزم همکاری راهنمای آموزشی، معلم و مدیر مدرسه است. اولین مؤلفه مهم در اثربخشی برنامه نظارت و راهنمایی آموزشی جو مدرسه است. 
جو مدرسه 
یکی از وظایف اساسی مدیر مدرسه و راهنمای آموزشی به وجود آوردن جو مناسبی است که به اصلاح فرایند آموزش منجر گردد؛ یعنی ایجاد جوی عاری از تهدید و فشار، به طوری که معلمان، راهنمایان آموزشی و مدیران بتوانند در مدرسه آزادانه و صادقانه با یکدیگر همکاری کنند. 
روش مدیریت در چنین مدرسه ای باید مشارکت جویانه باشد؛ به نحوی که مسئولیت پذیری را در معلمان تقویت کند و در کنترل دانش آموزان به روشهای انسانی متکی باشد تا به خود انضباطی بیشتر دانش آموزان منجر شود.
 معلمان و دانش آموزان باید احساس خوشایندی نسبت به مدرسه داشته باشند. معلمان باید درک کنند که مدرسه به آنان و کارشان اهمیت می دهد و به دانش آموزان باید تفهیم شود که مدرسه به پیشرفت تحصیلی آنان علاقه مند است.

دانلود مستقیم فایل