دریافت گزارش طرح هاي توجيهي | 15612 alis

گزارش طرح هاي توجيهي

گزارش طرح هاي توجيهي
بنگاههاي اقتصادي جهت تاسيس بنگاه يا توسعه آ ن ممكن است دچار بحران اقتصادي گردد و با مشكلات مالي مواجه شوند جهت مقابله با اين مشكل مي توانند از منابع مالي كشور تقاضاي تسهيلات نمايند تا بتوانند به اهداف بنگاه كه در زمان تاسيس به ان ذكر نموده اند برسند. جهت دريافت اين تسهيلات بنگاها بايستي براي گرفتن تسهيلات طرحي را كه درنظر دارند اجرا نمايند و از لحاظ مالي توجيه نمايند. ودراين طرح ضمن تشريح نحوه انجام خدمات و يا مراحل توليد در جداول طراحي شده مشخص تمام سرمايه گذاري هاي انجام شد( در بنگاهايي كه قصد توسعه دارند ) ذكر نمايند و همچنين بعد از آ ن بايستي آ ن مقدار مورد نياز جهت تكميل طرح را نيز پيش بيني نمايند بعد از پيش بيني سرمايه مورد نياز نوبت به پيش بيني درآمد و هزينه هاي واحد اجرايي مي گردد كه در آ ن بايستي سرمايه مورد نياز اعم از پيش بيني تعداد كارمندان و كارگران و ميزان حقوق هر كدام , هزينه هاي مربوط به سوخت, هزينه هاي استهلاك, تعميرات و هزينه كارمزد تسهيلات و تمام هزينه هايي كه در ارتباط با توليدات يك بنگاه ايجاد مي شود را پيش بيني نمايند بعد از پيش بيني هزينه ها نوبت به درآمد و خدمات مي شود. كه در آ ن پيش بيني واحد اقتصادي جهت توجيه طرح اجرايي خود و سود دهي بنگاه درآمد خود را پيش بيني نمايند كه اين درآمد بايستي به ميزان باشد كه بعد از پوشش دادن هزينه ها مازاد نقدي درآمد به اندازه اي باشد كه بتواند اقساط تسهيلات دريافتي را نيز پرداخت كند.
در قسمت جداول سرمايه گذاري اين جدول به 3 قسمت تقسيم مي شود :
1. سرمايه گذاري قبلي
2. سرمايه گذاري جديد
3. سرمايه گذاري در گردش
در مورد اول و دوم موضوعات روشن هستند و نياز به توضيح ندارد اما در مورد سوم بايستي گفت كه سرمايه در گردش طرح اجرايي با توجه به هزينه ها پيش بيني شده حداقل براي مدت 3 ماه در نظر گرفته شود.
هزينه هايي مثل حقوق, تعميرات, تسهيلات بانكي, سوخت و خريد مواد اوليه مي باشد كه تمام اين هزينه ها درجه اول مربوط به خود بصورت سالانه پيش بيني شده و 4/1 از آن كه همان 10 روز در سال مي باشد بعنوان سرمايه در گردش در نظر گرفته مي شود .

 

دانلود گزارش طرح هاي توجيهي

دریــــافت فایـــل