بررسی و دانلود پاورپوینت اصول كنترل بيماريهاي گياهي

بررسی و دانلود پاورپوینت اصول كنترل بيماريهاي گياهي دارای نکات کلیدی پاورپوینت اصول كنترل بيماريهاي گياهي,پاورپوینت,اصول ,كنترل, بيماريهاي, گياهي,

نوع فایل power point

قابل ویرایش 16 اسلاید

قسمتی از اسلایدها

مقدمه :

آفت باكتريايي كه توسط باكتري clavibacter michiganensisبه وجود آمده نوعي از بيماري است كه كاملا مسري و مخرب بوده ودر بين گوجه هاي گلخانه اي و همچنين گوجه هاي زمين زراعي شايع مي باشد . از علائم اوليه اين بيماري مي تو ان پژمردگي برگچه هاي زيرين را نام برد كه به سمت بالا تاب برداشته و نابودي آن تدريجا از لبه داخلي برگچه آغاز شده و به رنگ قهوه اي در مي آيد . گياهاني كه تحت تاثير اين بيماري قرار دارند به زودي پژمرده شده و از بين مي روند .

معمولا اين بيماري به ميوه ها نيز سرايت مي كند . در گياهان گوجه نورس ميوه آلوده به عامل بيماريزا از رشد خود بازمانده ، بد شكل شده و گاهي اوقات بر روي آن خطوط برجسته ايجاد مي شود .

ميوه هايي كه شديدا تحت تاثير اين بيماري قرار مي گيرند دچار اختلالات عظيمي در داخل ميوه گشته و حفره هايي به رنگ زرد تا رنگ قهوه اي ايجادمي كنند و ممكن است دانه هاي اين ميوه ها به رنگ تيره درآمده و به حد بلوغ نرسند . آفت باكتريايي گوجه مسئله اي است كه كشور كانادا و ديگر بخش هاي جهان را در بر گرفته است . روش كنوني براي مهار اين آفت عبارتند از : كاشت دانه هاي عاري از بيماري ، از بين بردن گياهان تحت تاثير اين بيماري ، رعايت بهداشت در داخل گلخانه ، ضد عفوني كردن ابزاري كه براي هرس و گرده افشاني به كار مي روند و استفاده از آفت كش هاي شيميايي. lysozyme نوعي از پروتئين است كه به طور طبيعي در بسياري از موجودات زنده از قبيل ويروس ها ، باكتري ها ، گياهان ، پرندگان ، خزندگان و پستانداران يافت مي شود .

فهرست مطالب و اسلایدها

جلوگيري از پيدايش آفت باكتريايي در بين گوجه هاي گلخانه اي به وسيله درمانهاي بيولوژيكي

مقدمه

نتايج

تاثير lysozyme بر باكتري clavibacter michiganensis :

تاثير مدارهاي شيميايي و بيولوژيكي بر روي گياهان گوجه زماني كه در معرض باكتري clavibacter michiganensis و شيوع بيماري هستند :

بحث


دانلود مستقیم فایل