بررسی و دانلود پاورپوینت درباره مبانی تولید در رادیو و تلویزیون

بررسی و دانلود پاورپوینت درباره مبانی تولید در رادیو و تلویزیون دارای نکات کلیدی پاورپوینت درباره مبانی تولید در رادیو و تلویزیون,پاورپوینت, درباره, مبانی, تولید, در ,رادیو, و ,تلویزیون,

دسته بندی: Powerpoint

نوع فایل: ppt (قابل ويرايش و آماده پرينت)

تعداد اسلاید: 34 اسلاید

قسمتی از متن فایل دانلودی
•اعضای یک گروه تولید برنامه
(رادیو و تلویزیون) – 1

– تهیه کننده:

فردي است كه با شناخت از رسانه و جامعه مخاطب و بهره برداري مناسب از امكانات و منابع ، بتواند انواع برنامه هاي تلويزيوني را در كليه مراحل ساخت از مرحله فكر تا پخش تدارك و اداره كند. او مسئول سازماندهي و اداره گروه توليدي است . ممكن است انتخاب كننده ايده برنامه، گروه توليدي و بودجه باشد.

مسئولیت هدایت و راه اندازی کل تولید را بعهده دارد. موضوع برنامه و بودجه برای تولید را مطرح می کند و در تصمیم گیرهای دیگر نیز نقش دارد. این شخص رهبر تیم است که با نویسنده ها کار می کند، کارگردان را بکار می گیرد، در مورد هنرمندان کلیدی تصمیم می گیرد و جهت کلی و عمومی تولید را راهنمایی می نماید. در تولیدهای کوچک ممکن است کارگردان تهيه کننده را نیز داشته باشد.

– دستیار تهیه کننده:

در کارها معمولا به تهیه کننده کمک می کند.

•اعضای یک گروه تولید برنامه
(رادیو و تلویزیون) – 2

– مدیر تولید

نخستين جانشين تهيه كننده تلويزيوني است و به همين دليل كار كنترل تمامي افراد اكيپ سازنده را به عهده دارد. كار استخدام و كنترل روزانه چگونگي وسايل صحنه براي هر نما نيز از وظايف اين فرد است. در هر حال تا پيش از كنترل كامل وسايل و صدور دستور او ، كار توليد يا فيلمبرداري آغاز نمي شود.

•اعضای یک گروه تولید برنامه
(رادیو و تلویزیون) – 3

عوامل تولیدی: ●

– کارگردان هنری:

کارگردان مسئولیت تعیین جزئیات پیش تولید، هماهنگی فعالیت های کارمند تولید و هنرپیشگان جلوی دوربین، تعیین موقعیت دوربین و هنربیشگان در صحنه و دکور، انتخاب شات دوربین در زمان تولید و سرپرستی پس تولید را دارد. فردي است كه ضمن شناخت اصول دراماتيك، توانايي بهره گيري از عوامل گوناگون ساخت يك برنامه را به صورت فني، هنري و … داشته باشد. گرداننده كار هنري و فني است و نتيجه محصول از نظر فني و هنري به او بستگي دارد.
-در نهايت فردي است كه وظيفه نظارت بر محتواي صحيح هنري ، صحبتها، حالات ، حركات و روشهاي بازي بازيگران را بر عهده دارد.
— کارگردان فنی – عمل سوئیچ برنامه را در اتاق کنترل (رژی) بعهده دارد و کارگردان هنری را از جنبه فني کمک می کند. فردي است كه ضمن شناخت كيفيت هنري تصوير توانايي كار با ميز تصوير و امكانات جانبي آن را دارا بوده و به سناريو فرم و ساخت تلويزيوني مي دهد.

مدیر فیلمبرداری یا تصویر برداری ●

مسئول رهبري تيم فيلمبرداري است. او دستورات را از كارگردان دريافت كرده ، و جريان منتهي به عمليات فيلمبرداري را در كنترل گرفته و دوربينها را هدايت مي كند. اين فرد مي تواند چندين فيلمبردار را با دوربين در اختيار داشته باشد و در نهايت پاسخگوي ثبت تصاوير با زواياي درست انتخابي بوسيله ساير فيلمبرداران باشد.


دانلود مستقیم فایل