بررسی و دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب ارزشیابی شخصیت (آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت) دارای نکات کلیدی کتاب ارزشیابی شخصیت ,پاورپوینت ارزشیابی شخصیت ,مرتضی ترخان,خلاصه کتاب ارزشیابی شخصیت ,پاورپوینت کتاب ارزشیابی شخصیت ,پیام نور,ppt کتاب ارزشیابی شخصیت ,pdf کتاب ارزشیابی شخصیت,آزمون دیداری , حرکتی بندر گشتالت,آزمون دیداری حرکتی
پاورپوینت فصل نهم کتاب ارزشیابی شخصیت (آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت) نوشته مرتضی ترخان (پیام نور) در قالب pptx و در حجم 95 اسلاید:
بخشی از متن:
آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت
آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت برای نخستین بار در سال ۱۹۸۳ توسط خانم لورتابندر براساس دیدگاه گشتالت و با اقتباس از آزمون ورتایمر ساخته شده است. بندر مهارت های ادراکی، حرکتی – بینایی کودکان 4 تا ۱۲ سال را با توجه به دیدگاه گشتالت مورد مطالعه قرار داد و متوجه شد وقتی به کودکان طرح هایی از شکل های آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت 149 ناقص نشان داده می شود، می توان قدرت ادراک آنها را از کل و براساس روابط بین اجزا را مورد ارزیابی قرار داد.
بر همین اساس بندر معتقد شد،
سطح کلی مهارت های ذهنی کودکان را می توان از طریق عملکرد ادراکی، حرکتی – بینایی مورد ارزیابی قرار داد. همچنین بندر در پژوهش های خود به این نتیجه رسید، آسیب های روانشناختی به وسیله تجارب ناخوشایند دوران اولیه کودکی ایجاد می شود و این مهم به نوبه خود مانع به تکامل رسیدن رشد توانایی کل نگری افراد خواهد شد. با توجه به چنین فرضیاتی، بندر آزمون دیداری – حرکتی خود را که مشتمل بر ۹ کارت به اشکال گوناگون هندسی می باشد، ساخته است.
اشکال این آزمون شامل
تعدادی منحنی ها، زوايا، نقطه ها و خطوط مستقیم می باشد و هر فرد اشکال نه گانه را با توجه به نیازها و نگرش های خود به شیوه ای کاملا مشخص و متمایز ادراک می کند.