بررسی و دانلود پاورپوینت مفاهیم و نظریات تحلیل رفتار متقابل

بررسی و دانلود پاورپوینت مفاهیم و نظریات تحلیل رفتار متقابل دارای نکات کلیدی پاورپوینت مفاهیم و نظریات تحلیل رفتار متقابل,پاورپوینت نظریات تحلیل رفتار متقابل,نظریه تحلیل رفتار متقابل(transactional analysis )(اریک برن),تحلیل رفتار متقابل چیست؟,تعریف انجمن بین المللی تحلیل رفتار متقابل,,تحلیل رفتار متقابل نظریه ای است درم

پاورپوینت مفاهیم و نظریات تحلیل رفتار متقابل 

زندگی نامه اریک برن (Eric Berne) اریک برن (Eric Berne) در 10 می 1910 در شهر مونترال کانادا به دنیا آمد. پدرش دکتر دیوید هیلر برنشتاین، پزشک عمومی و مادرش سارا گوردون برنشتاین، یک نویسنده و ویراستار حرفه‌ای بود. اریک تنها یک خواهر به نام گریس داشت که 5 سال از او کوچک‌تر بود. پدرش در سن 38 سالگی با بیماری سل در گذشت. اریک پا در جای پدر گذاشت و دوره پزشکی را با موفقیت به پایان برد. سپس دوره تخصصی جراحی عمومی را شروع کرد و در سال 1935 از دانشکده پزشکی مک‌گیل فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به مدّت 2 سال در کلینیک روان‌پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه ییل به کار پرداخت.

اریک در سال 1941 به موسسه روانکاوی نیویورک پیوست خودش توسط پل فدرن مورد روانکاوری قرار گرفت. کار حرفه‌ایش در روان پزشکی را در بیمارستانی در نیویورک آغاز کرد. اریک در خلال جنگ جهانی دوم به عنوان روان‌پزشک به ارتش آمریکا پیوست. در سال 1946 خدمتش در ارتش خاتمه یافت و کار حرفه‌ایش را در مرکز روانکاوی سانفرانسیسکو از سر گرفت. در آنجا توسط اریک اریکسون مجدداً مورد روانکاوی قرار گرفت.
.
.
.
.
تحلیل رفتار متقابل چیست؟
تعریف انجمن بین المللی تحلیل رفتار متقابل:

تحلیل رفتار متقابل نظریه ای است درموردشخصیت وروش منظمی است برای روان درمانی به منظور رشد وتغییرات شخصیتی.
 درمیان دیدگاههای مختلف روان شناسیTAازنظرعمق تئوری وکاربرد وسیع ومتنوع آن برجسته می باشد.وبه عنوان نظریه شخصیت تصویری از ساختار روانشناسی انسانها به ماارائه می دهد وبه این جهت از یک الگوی سه بخشی به عنوان الگوی حالات نفسی استفاده می کندوهمین الگو به ماکمک میکندتادریابیم انسانهاچگونه عمل رفتار می کنند.
TAدر زمینه های مختلفی نظیر :ارتباطات،رشدکودک،مدیریت ،تجزیه وتحلیل سازمانها،روان درمانی ،مشاوره ،مددکاری اجتماعی وبه طورکلی درهرزمینه ای که نیاز به درک افراد ،روابط وارتباطات باشد کاربرد دارد.


دانلود مستقیم فایل