بررسی و دانلود پاورپوینت حمام ها

بررسی و دانلود پاورپوینت حمام ها دارای نکات کلیدی دانلود پاورپوینت حمام ها,حمام ها,معماری حمام ها,معماری حمام های ایرانی,پاورپوینت معماري حمام ,تزئینات حمام,کار بندی و مقرنس,حمام,پاورپوینت حمام ها,پاورپوینت حمام سنتی

توضیحات:
فایل پاورپوینت حمام ها ، در حجم 37 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
حمام در فرهنگ ايران زمين:
کاشيهاي معرق ، هفت رنگ و کاشيهاي خشتي ، با تصوير انساني از زيباييهاي از ويژگي حمامها مي باشد. از ديگر نکات فني و هنري حمام مي توان از چگونگي شبکه آبرساني به خزينه ، گرمخانه ، سربينه ، حوضها ، حوضچه ها و فواره هاي متعدد آنها ، نحوه گرم کردن هواي داخل حمام ،چگونگي آب بندي مخازن آب و گرم کردن آب ، ارتفاع کم و باريک و طولاني بودن راهروها ، هشتي هاي مياني و سردرها ، تناسبات فضايي وروديها و خروجيها ، ارتفاع زياد رختکن ، گود بودن حمام ، بهره گيري از آب قنات ، نگهداشتن حرارت ، ضدزلزله بودن و کاهش ارتعاشات لرزشي در اثر قرارگيري در درون زمين ، که بدون آنها کارکرد حمام ممکن نمي شد ، نام برد.

زمان استفاده از حمامها در قديم :
سابقاً در همه جاي ايران حمام عمومي وجود داشت و اهالي محل اقلاً هفته اي يک بار به منظور نظافت به حمام مي رفتند. با اين تفاوت که مردان قبل از طلوع آفتاب تا ساعت هشت صبح حمام مي گرفتند و از آن ساعت تا ظهر و حتي چند ساعت بعد از ظهر حمام در اختيار زنان بود. امروز هم حمام عمومي در غالب نقاط ايران وجود دارد، منتها فرقش با حمامهاي قديم اين است که در حمامهاي قديم از خزينه استفاده مي شد؛ ولي در حمامهاي عمومي جديد دوشهاي متعدد جاي خزينه را که به هيچ وجه منطبق با اصول بهداشتي نبود گرفته است. در حمامهاي عمومي خزينه دار که امروزه در ايران کمتر وجود دارد سنن و آدابي را از قديم رعايت مي کردند که بعضاً جنبه ضرب المثل پيدا کرده است.
و…

فهرست مطالب:
حمام در فرهنگ ايران زمين
زمان استفاده از حمامها در قديم
مصالح حمام
معماري حمام
قسمتهاي مختلف حمام
ورود حمام به خانه
تاریخچه حمام
حمام های ایران
حمام های سایر اقوام
ارتباط فضایی حمام
اقلیم شناسی حمام
تکنولوژی ساخت
تأمین حرارت
تامین آب
تهویه
نور و روشنایی
تزئینات حمام
کار بندی و مقرنس
هورنو
قیاس حمام سنتی ایرانی با حمام های سایر اقوام اشتراکات

این فایل با فرمت پاورپوینت در 37 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل word مجموعه تاريخي بازار زنجان(5صفحه)


دانلود مستقیم فایل