بررسی و دانلود پاورپوینت مساجد جامع در ایران

بررسی و دانلود پاورپوینت مساجد جامع در ایران دارای نکات کلیدی دانلود پاورپوینت مساجد جامع در ایران,مساجد جامع در ایران,پاورپوینت آشنایی با مساجد جامع ایران,مسجد جامع اصفهان,مسجد جامع عتیق شیراز,پاورپوینت مساجد جامع در ایران,پروژه مسجد,مسجد جامع فهرج یزد

توضیحات:
فایل پاورپوینت مساجد جامع در ایران ، در حجم 31 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
مساجد جامع تجلی‌بخش قسمت مهمی از معماری و تاریخ اسلامی شهرها را تشیکل می دهند که هر بیننده مسلمان و غیرمسلمانی را مجذوب می کنند، آشنایی با این تاریخ، عامل
بالندگی به فرهنگ، تاریخ و هنر اسلامی ایرانی است..

مسجد جامع، در معماری دوره اسلامی ایران، به مسجدی گفته می‌شده که در هر شهر برای اجتماع مردم توسط حاکمان تأسیس می‌شده و نمازهای گروهی مهم مانند نماز جمعه و نماز عید در آن اقامه می‌شده‌است و به همین علت در مقیاس بزرگ‌تر ساخته شده‌است.
گردهم آیی: از کاربردهای اصلی مسجد جامع گرد هم آوردن ساکنان یک شهر برای ارتباط با حاکمان بوده‌است. بر خلاف سایر مسجدها، مسجد جامع تنها محل برگزاری نمازهای روزانه نبوده بلکه بیشتر جایی برای اطلاع رسانی حاکمان به مردم بوده‌است.
نماز جمعه: بنابر فقه اسلامی، هر شهر معمولاً تنها یک مکان برای برگزاری نمازجمعه دارد و از همین روی مسجدهای جامع که دارای فضای بزرگ‌تر بوده‌اند جایگاه برپایی نماز جمعه هم بوده‌اند.
نماز عید: نمازهای دو عید بزرگ مسلمانان یعنی نماز عید فطر و نماز عید قربان در مسجدهای جامع برپا می‌شده‌است.
و…

فهرست مطالب:
مقدمه
کاربردهای مساجد جامع
مسجد جامع در ایران
آشنایی با مساجد جامع چند شهر ایران
مسجد جامع اصفهان
مسجد جامع عتیق شیراز
مسجد و مدرسه جامع زنجان
مسجد جامع خرمشهر
مسجد جامع تبریز
مسجد جامع فهرج یزد

این فایل با فرمت پاورپوینت در 31 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت مسجد تاریخانه ی دامغان(16 اسلاید)


دانلود مستقیم فایل