بررسی و دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب رهبری و مدیریت آموزشی (رهبری ومدیریت ازطریق گروه ها) نوشته تونی بوش دارای نکات کلیدی کلمات کلیدی,کتاب رهبری و مدیریت آموزشی,تونی بوش,دیوید میدلوود,محمدرضا آهنچیان,منصوره عتیقی,خلاصه رهبری و مدیریت آموزشی,پاورپوینت رهبری آموزشی,پاورپوینت کتاب مدیریت آموزشی,ppt رهبری و مدیریت آموزشی ,pdf رهبری و مدیریت آموزشی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب رهبری و مدیریت آموزشی (رهبری ومدیریت ازطریق گروه ها) نوشته تونی بوش، دیوید میدلوود ترجمه:محمدرضا آهنچیان-منصوره عتیقی در قالب pptx و در حجم 43 اسلاید:
بخشی از متن:
مقدمه: توجیه وجود گروه ها
کار گروهی در بسیاری از مدارس و آموزشگاههای بیشتر کشورها رایج است. غالبا گروه ها را بخش مفید ساختار مدرسه و آموزشگاه می دانند. کاتزنبچ و اسمیت مدعی اند که گروهها اثربخش تر از افراد هستند؛ چراکه؛
گروهها مؤثرتر از افرادی عمل می کنند که به تنهایی یا در گروه بندی های بزرگتر کار می کنند؛ به خصوص وقتی عملکرد مستلزم مهارت، قضاوت و تجارب متعدد باشد. اغلب افراد قابلیت های گروه ها را درک می کنند و حس مشترکی به ایجاد کار گروهی دارند… گروههای حقیقی عمیقا به غایت و اهدافشان متعهدند. اعضای گروه با عملکرد بالا نیز متعهد به همدیگرند.
لاشوی کار گروهی را، با توجه بیشتر به رهبری مشترک یا توزیع شده مرتبط می داند؛
وظیفه دگرگونی نظام آموزشی پیچیده تر از آن است که انتظار برود یک نفر به تنهایی آن را انجام دهد. بنابراین، رهبری باید در سراسر مدرسه توزیع شود؛ نه اینکه به شد شغل و فرد معینی واگذار شود .
والاس به توضیح این دیدگاه می پردازد و پنج دلیل برای رهبری مشترک بیان می کند؛
رهبری اشتراکی در کشوری دموکراتیک، که اولویت اصلی آن حقوق افراد است، قاعدتا وجود دارد.
شرکت در رهبری اشتراکی تجربه ی ارضاکننده ای برای همه افراد دخیل در آن است
عضویت در گروه فرصت رشد حرفه ای را فراهم می کند.
ارتباطات مشارکت جویانه و براساس همکاری، مدل های خوبی برای کودکان و دانش آموز ایجاد می کند.
رهبری اشتراکی بالقوه اثربخش تر از کار فردی مدیران است، مخصوصأ به این دلیل که کارکنان نتایج را «خودخواسته» می دانند .