بررسی و دانلود پاورپوینت شهر تاریخی بلقیس

بررسی و دانلود پاورپوینت شهر تاریخی بلقیس دارای نکات کلیدی دانلود پاورپوینت شهر تاریخی بلقیس,شهر تاریخی بلقیس,آشنایی با شهر تاریخی بلقیس,مجموعه ‌ای از قدیمی‌ ترین بناهای خشتی و گلی ایران,مقبره‌ی شیخ آذری,ارگ تاریخی بلقیس,پاورپوینت شهر تاریخی بلقیس,بناهای شهر تاریخی بلقیس

توضیحات:
فایل پاورپوینت شهر تاریخی بلقیس(مجموعه ‌ای از قدیمی‌ ترین بناهای خشتی و گلی ایران)،در حجم 30 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
شهر بلقیس در ۳ کیلومتری جنوب غربی شهر اسفراین در استان خراسان شمالی قرار گرفته و وسعتی بیش از ۱۸۰ هکتار دارد. این مجموعه‌ی تاریخی شامل بقایای یک ارگ و خندق‌های اطراف آن، برج و بارو، منار تپه، آب‌ انبار، بازار، کاروانسرا، یخدان و گورستان است.

مجموعه‌ی شهر تاریخی بلقیس که در حقیقت به عنوان اسفراین کهن شناخته می‌شود، در حدود ۴۰۰۰۰ سال قدمت دارد. در طول قرن‌های متمادی همواره افراد و تمدن‌هایی در این منطقه زندگی کرده‌اند و بر اثر هجوم و تجاوز اقوام دیگر، این شهرها تخریب شده‌اند و پس از مدتی دوباره شهری نو روی ویرانه‌های شهر قبلی ساخته‌اند. یافته‌های جدید تاریخی نشان می‌دهد که قدمت این شهر تاریخی به قرن دوم اسلامی می‌رسد.

این اثر درسال ۱۳۸۰ به شماره ۴۴۹۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
و…

فهرست مطالب:
معرفی شهر و بناها
وجه تسمیه شهر بلقیس
بناهای موجود در مجموعه‌ی تاریخی بلقیس
ارگ تاریخی بلقیس
شارستان (محدوده‌ی عمومی شهر)
تپه منار (مسجد)
کوره‌ی سفالگری
آب‌انبار
مقبره‌ی شیخ آذری
توصیف بقعه شیخ آذری
تصاویر قبل و بعد از مرمت بقعه
گچ‌بری‌های کشف شده در شهر بلقیس
کاشی‌کاری در شهر بلقیس
شهر تاریخی بلقیس اسفراین سیری بر جلوه های هنر و معماری
تصاویر

این فایل با فرمت پاورپوینت در 30 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت مسجد تاریخانه ی دامغان(16 اسلاید)


دانلود مستقیم فایل