بررسی و دانلود پاورپوینت استفاده از عدد در معماري

بررسی و دانلود پاورپوینت استفاده از عدد در معماري دارای نکات کلیدی دانلودپاورپوینت استفاده از عدد در معماري,پاورپوینت استفاده از عدد در معماري,پاورپوینت عدد در معماری,عدد در معماری,پروژه انسان طبیعت معماری,استفاده از عدد در معماری,بخش طلایی در معماری,عدد طلایی,اعدادومعماری,پاورپوینت رابطه عدد و معماری

توضیحات:
فایل پاورپوینت استفاده از عدد در معماري،در حجم 67اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
بیشتر سنت‌ها و فرهنگ‌ها اعداد و اشکال از تقدس و گاهی شومی و همچنین کارکردهای خاصی برخوردار بوده اند كه تا امروز هم از اهمیت آن‌ها کاسته نشده است.فیثاغورث و یارانش اعتقاد داشتند که همه نمودهای جهان، چه زمینی و چه آسمانی بازتابی از اعداد هستند. ازنظر افلاطون اعداد مظهر هماهنگی عالمند و از نظر ارسطو، عدد منشأ و جوهر همه چیز است. در فلسفه یونانی اعداد فرد مذکر و اعداد زوج مؤنثند و این یعنی اینکه اعداد جنسیت دارند. یا به عبارتی آن‌ها را دارای شعور فرض می‌کردند. از زبان فیلولائس که از شاگردان بزرگ فیثاغورث بوده، بیان شده است:« هر چیز که بتوان آن را شناخت، عدد دارد، زیرا ممکن نیست که بتوان بدون عدد چیزی را درک کرد یا شناخت.
بحث دیگر درباره عدد، اعتقاد به مبارکی یا نحس آن‌هاست.تقدس و ارزش اعتقادی اعداد در نزد ملل مختلف یا در زمان‌های مختلف، متفاوت بوده است. مثلاً مسیحیان عدد چهار و هفت را مقدس می‌شمرده اند. بابلی‌ها و ایرانی‌ها، شصت و مضارب شصت را ترجیح می‌داده‌اند.ما در این مقاله سعی داریم که اعداد و اشکال را از لحاظ اسطوره ای و پیشینه ای بررسی نمائیم.

فهرست مطالب:
رابطه انسان با اعداد
بررسی برخی اعداد
استفاده از عدد پي در معماري
عدد طلایی
نحوه محاسبه
عدد طلایی و طبیعت
عدد طلائی از دیدگاه کپلر
ساختمان سازمان ملل متحد نیویورک
بخش طلایی در معماری
نسبت طلایی در ایران
تركيب تناسب طلايی يا توالی فيبوناچي
کالیفرنیا پلازا و مهندسی پلی تکنیک

این فایل با فرمت پاورپوینت در 67اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD معماری رنسانس(7صفحه)


دانلود مستقیم فایل