بررسی و دانلود پاورپوینت سیستم ساختمانی قاب سبک چوبی

بررسی و دانلود پاورپوینت سیستم ساختمانی قاب سبک چوبی دارای نکات کلیدی دانلودپاورپوینت سیستم ساختمانی قاب سبک چوبی,سیستم ساختمانی قاب سبک چوبی,سازه چوبی,سیستم ساختمانی قاب سبک چوبی مقاوم در برابر زلزله,پاورپوینت سیستم ساختمانی قاب سبک چوبی,پاورپوینت سازه های چوبی,بررسی ویژگیهای قاب سبک چوبی,قاب سبک چوبی در سازه

توضیحات:
فایل پاورپوینت سیستم ساختمانی قاب سبک چوبی،در حجم 56 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
چوب یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی است که انسان با آن آشنایی پیدا کرده و در مناطق پوشیده از جنگل از آن برای ساخت خانه‌های مسکونی استفاده نموده است. در آغاز با تنه‌های قطور درختان دیوارهای کلبه را بنا کرده و سقف آن را با شاخ و برگ درختان پوشانده، گاهی بر روی همه اینها گل ‌مالیده‌ و گاهی نیز از پوست درختان و یا ورقه‌های نازک سنگ بعنوان بام پوش استفاده کرده است.

در نیم‌قرن اخیر صنعت چوب‌بری، عمل‌آوری چوب و سیستم‌های ساختمانی چوبی در کشورهای صنعتی جهان مانند کانادا، ایالات متحده امریکا، استرالیا، ژاپن و کشورهای اروپای شمالی از جمله کشورهای اسکاندیناوی پیشرفت فراوانی کرده است به گونه‌ای که امروز بیش از 90 درصد ساختمانهای مسکونی با ارتفاع شش طبقه به پایین این کشورها دارای سازه چوبی می‌باشند.
صنعت ساختمان‌های چوبی از جنگل آغاز می‌شود. جنگل‌داری دانشی است که از حوصله این مقاله خارج است، ولی بطور خلاصه می‌توان گفت که یک جنگل‌داری درست و اصولی ضامن کیفیت چوب ساختمانی و بقای سیستم‌های ساختمانی چوبی است.

درختی که برای سازه‌های چوبی پرورش می‌یابد بطور معمول از نوع برگ سوزنی است که در بازار ایران به چوب روسی معروف شده است.

جنگلداری صحیح شامل مبارزه با حشرات مضر و آفات گیاهی، قطع شاخه‌های خشک به منظور کاهش گره‌های چوب، پاک‌سازی گیاهان و درختانی که از رسیدن نور خورشید به درختان مورد نظر جلوگیری می‌کنند، قطع به موقع درختان برای ارسال به کارخانه چوب‌بری و کاشتن دوباره نهال برای برداشت بعدی است.
استفاده از قاب سبک چوبی در ساخت و ساز در کشور ایالات متحده امریکا از دهة 1840 در حومه شهر شیکاگو آغاز شد. روش اولیه ساخت به گونه قاب چوبی دیوارهای یک پارچه Balloon Framingبود که تمامی ارتفاع ساختمان را در بر میگرفت.

تکامل این سیستم در کشور سوئد بگونه ساخت طبقه‌ای Platform Framing انجام گرفت و در دهه 1920 نخست به کشور انگلستان و سپس به کشورهای دیگر صنعتی گسترش پیدا کرد. باید توجه داشت که هر خانه‌ای که با چوب ساخته شده باشد در شمار این سیستم ساختمانی نیست.

فهرست مطالب:
مقدمه
ساختمان های با اسکلت سبک چوبی
شالوده
دیوارهای خارجی
جداکننده‌های داخلی
سیستم سقف-کف بین طبقات
سقف خارجی
پوشش بام
رفتار سازه اي سيستم ساختمانهاي سبك چوبي
عایق حرارتی
بخاربند
تأسیسات الکتریکی و مکانیکی
آیین‌نامه‌های معتبر ساختمانی سیستم قاب سبک چوبی
مقاومت در برابر آتش
مقاومت در برابر قارچ‌ها و حشرات
مقاومت در برابر زمین لرزه

این فایل با فرمت پاورپوینت در 56 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD مطالعات مجتمع مسکونی(8صفحه)


دانلود مستقیم فایل