بررسی و دانلود پاورپوینت تاثیر موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی (17 اسلاید)

بررسی و دانلود پاورپوینت تاثیر موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی (17 اسلاید) دارای نکات کلیدی پاورپوینت تاثیر موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی (17 اسلاید) ,موسیقی‌درمانی,اثرات موسیقی‌درمانی,تمایلات مهم برای گرایش به موسیقی,تمایلات مهم برای گرایش به موسیقی,نکاتی برای آموزش موسیقی به کودکان استثنایی,نوع برنامه‌ها در موسیقی درمانی,فعالی

پاورپوینت تاثیر موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی (17 اسلاید)

موسیقی‌درمانی
 رشته‌ای علمی است که متخصصین آن سالها تحصیل می‌کنند و مدارج عالی و دانشگاهی دارند و شیوه‌ها و روشهای گوناگون درمانی را می‌آموزند و بکار می‌برند. در برخی از بیمارستان‌های کشورهای پیشرفته ، متخصصینی در زمینه موسیقی‌درمانی مشغول بکار هستند و با بیماران ارتباط برقرار می‌کنند. هر چند این موارد تا حدودی اهمیت این رشته را روشن می‌سازد اما توانایی آن زمانی آشکار می‌شود که از نزدیک ببینیم چگونه یک نوجوان فلج مغزی که در کنترل حرکات خود مشکل دارد.

در نخستین جلسه موسیقی‌درمانی با شنیدن موسیقی شروع به تکان‌دادن دست‌های خود می‌کند و از ذوق و شادمانی می‌خندد و در پی آن انگیزه و میل به تکرار بیشتر حرکات که هدف درمان است، برانگیخته می‌شود. در مواردی موسیقی تنها ابزار و وسیله ارتباط فعال کودک با محیط است، مثلا یک کودک مبتلا به اوتیسم تنها کانال ارتباط آرامش‌بخش او با محیط ، موسیقی است. او ساعت‌ها ضبط صوت را در آغوش می‌گیرد. و آهنگ‌های مورد علاقه خود را گوش می‌کند و بدین ترتیب پرخاشگری و هیجاناتش از بین رفته و با محیط اطراف خود مهربان می‌شود.

فهرست مطالب:
موسیقی‌درمانی
اثرات موسیقی‌درمانی
تمایلات مهم برای گرایش به موسیقی
تمایلات مهم برای گرایش به موسیقی
نکاتی برای آموزش موسیقی به کودکان استثنایی
نوع برنامه‌ها در موسیقی درمانی
فعالیت‌های موسیقی‌درمانی بر پایه چند محور کلی
خواندن
ساخت آهنگ
گوش‌دادن به موسیقی
حرکات موزیکال


دانلود مستقیم فایل