بررسی و دانلود تحقیق درباره خودروي هيبريدي

بررسی و دانلود تحقیق درباره خودروي هيبريدي دارای نکات کلیدی تحقیق,خودروي هيبريدي,تاريخچه خودروهای هیبریدی

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 24 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

خودروي هيبريدي

خودروي هيبريدي به طور كلي خودرويي است كه همزمان از يك سيستم ذخيره انرژي قابل شارژ (RESS)ا1 و يك نيروي محركه سوخت فسيلي استفاده مي‌كند. اين نوع خودروها، مصرف سوخت بسيار كم و آلودگي پاييني دارند.
«خودروي هيبريدي» اصطلاحي است كه معمولاً در مورد خودروهاي با سوخت فسيلي – الكتريكي استفاده مي‌شود. همچنين اين نوع خودروها خودروهاي برقي هيبريدي (HEV)ا2 نيز ناميده مي‌شوند كه از يك موتور درونسوز و باطري‌هاي الكتريكي براي راه‌اندازي موتور الكتريكي استفاده مي‌كنند.

خودروهاي مدرن هيبريدي كه به توليد انبوه رسيده‌اند نظير «تويوتا پريوس»، انرژي سينتيكي ترمزگيري را در باطري‌ها ذخيره مي‌كنند. هنگامي كه موتور توان كمتري مصرف مي‌كند، موتور درونسوز، ژنراتوري را به حركت در مي‌آورد تا انرژي الكتريكي در باطري ذخيره شود و همزمان يك موتور الكتريكي را به حركت در مي‌آورد كه باعث حركت خودرو مي‌شود.

تفاوت خودروهاي هيبريدي با خودروهاي برقي اين است كه در خودروهاي هيبريدي، سيستم درونسوز انرژي الكتريكي را تأمين مي‌كند، اما در خودروهاي برقي، باطري‌ها از منابع بيروني (برق خانگي) شارژ مي‌شوند.

در حال حاضر، تقريباً تمام خودروهاي هيبريدي از بنزين به عنوان سوخت موتور درونسوز استفاده مي‌كنند. البته تعدادي خودروي هيبريدي با سوخت هيدروژن و يا اتانول نيز توليد شده‌اند كه به توليد انبوه نرسيده‌اند.

اصطلاح هيبريد در خودروها، كاربردهاي ديگري هم دارد. در امريكا از واژه هيبريد براي خودروهايي استفاده مي‌شد كه از تكنولوژي‌هاي مختلفي استفاده مي‌كردند، مثلاً موتور امريكايي با سيستم تعليق ژاپني و يا خودروهايي كه همزمان از سوخت‌هاي مختلف مثلاً بنزين و گاز يا بنزين و اتانول استفاده مي‌كردند.


دانلود مستقیم فایل