بررسی و دانلود پاورپوینت هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه

بررسی و دانلود پاورپوینت هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه دارای نکات کلیدی دانلود پاورپوینت هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه ,هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه ,پاورپوینت هنر کاشیکاری,آشنایی با هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه,پاورپوینت هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه ,هنر کاشیکاری,پاورپوینت هنر کاشیکاری در معماری اسلامی,کاشیکاری

توضیحات:
فایل پاورپوینت هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه ،در حجم 37 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
تاریخچه و نحوه پیدایش:
كاشي از ديدگاه مواد اوليه و شيوه‌ي ساخت با سفال خويشاوند است
منسوب به شهر كاشان است و كهن‌ترين نمونه‌ي آن، آجر لعاب دار
مربوط به زيگورات چغازنبيل در دوره‌ي ايلام ميانه(1250 پيش از ميلاد) مي باشد كه در دشت شوش باستان قرار دارد. در پايان سده‌ي ششم پيش از ميلاد، در كاخ آپاداناي داريوش در شوش، آجرهاي لعاب‌دار بي همتايي در تزيينات كاخ به كار برده شدند كه سربازان گارد جاويدان و ساير نقوش رايج در دربار هخامنشي را در كمال ظرافت و زيبايي نشان مي‌دادند . اين صنعت در دوره‌ي اشكانيان رو به افول نهاد و گاه آجر لعاب‌دار در درپوش تابوت‌ها به كار رفت. در دوره ي ساسانيان، كاشي معرق از نوع مرغوب آن رواج پيدا كرد و در بناهاي اين دوره، به ويژه در كاخ بيشاپور و كاخ تيسفون، به كار برده شد.نقش هاي اين كاشي ها عبارت از زنان چنگ زن، بافنده و دارنده‌ي گل و مردان سالخورده است كه با قطعه‌هاي كوچك كاشي به رنگ‌هاي نارنجي، قهوه‌اي، زرد ، قرمز، گلي و آبي ، يشمي، شيري و خاكستري صورت گرفته و نشان دهنده‌ي كار دقيق و تنوع رنگ هاي رايج در دوره‌ي ساسانيان است.
كاشي در تزيينات سده‌هاي نخستين دوران اسلامي تاريخ ايران جاي خود را به هنر گچ بري داد و براي نخستين بار در معماري دوره‌ي سلجوقيان رايج گرديد، آن هم با رنگ فيروزه اي. در مدتي افزون بر يك سده در قلمروي سلجوقي كارآيي كاشي‌كاري گسترش يافت و در ابتدا جهت آراستن قسمت‌هاي فوقاني مناره ها و برجسته نمودن جملات مقدس مذهبي و آسان نمودن بازخواني آن‌ها به كار مي‌رفت. منار‌هاي سين، ساربان و مسجد علي در اصفهان، از نمونه‌هاي عالي اين هنر در دوران سلجوقي به شمار مي‌روند. كاشي كاري كامل، به معناي پوشانيدن تمام سطح بنا با قطعات كوچك كاشي به رنگ‌هاي مختلف ناگهان به وجود نيامد، آن گونه كه از هنگام كاربري قطعات فيروزه‌اي كاشي در بناهاي دور‌ه‌ي سلجوقي تا تكميل كاشي‌كاري 200 سال به درازا كشيد.
و…

فهرست مطالب:
تاریخچه و نحوه پیدایش
نگاهی گذرا به معماری ایران در دوره قاجاریه
ویژگی های کلان معماری
تزئینات دوره قاجار
رنگ مسلط به بنا در دوره قاجار
بناهای مسکونی دوره قاجار
تزئینات بکاررفته در خانه ها
عمارت مکانهای مذهبی
ویژگی باغهای قاجار
آثار بناهای معماری قاجار
کاشی و انواع آن
روش ساخت یک کاشی ساده
کاشی کاری در دوره قاجار
رنگ
نظام سه رنگه
نظام چهار رنگه
هفت رنگ
آميزش بصري رنگها
رنگ در معماري اسلامي
نتیجه
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در 37 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت کاشی و سرامیک(18 اسلاید)


دانلود مستقیم فایل