بررسی و دانلود پاورپوینت کاشی کاری در معماری اسلامی

بررسی و دانلود پاورپوینت کاشی کاری در معماری اسلامی دارای نکات کلیدی دانلود پاورپوینت کاشی کاری در معماری اسلامی,کاشی کاری در معماری اسلامی,کاشیکاری,پاورپوینت تاریخچه ای از کاشی و کاشیکاری ,کاربرد کاشی در بناهای دوره اسلامی ایران,مروری بر هنر کاشیکاری سنتی,اساتیدکاشیکاری,پاورپوینت کاشی کاری در معماری اسلامی

توضیحات:
فایل پاورپوینت کاشی کاری در معماری اسلامی،در حجم 55 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
کاشي فرآورده اي سراميکي و از ديدگاه مواد اوليه و شيوه‌ي ساخت با سفال خويشاوند است که به علت پخته شدن در دماي معين به حالت نيمه شيشه اي در مي آيد و در برابر ضربه، ساييدگي و فشار مقامت لازم را پيدا مي کند.
کاشی از لحاظ تاریخی پجمین شیوه اساسی و بنیادی در تزئینات ساختمانی می‌باشد. استفاده از این شیوه در معماری اسلامی نیز به حد اعظمی رایج و طرح‌های جالب آن، جلو رشد تزئینات خشتی و گچی را گرفت و همه علاقمند تزئینات با کاشی شدند.
کاشی منسوب به شهر كاشان بوده و كهن‌ترين نمونه‌ي آن، آجر لعاب دار مربوط به زيگورات چغازنبيل در دوره‌ي ايلام ميانه(1250 پيش از ميلاد) مي باشد كه در دشت شوش باستان قرار دارد. در پايان سده‌ي ششم پيش از ميلاد، در كاخ آپاداناي داريوش در شوش، آجرهاي لعاب‌دار بي همتايي در تزيينات كاخ به كار برده شدند و اين صنعت در دوره‌ي اشكانيان رو به افول نهاد و گاه آجر لعاب‌دار در درپوش تابوت‌ها به كار می رفت.
و…

فهرست مطالب:
کاشی
انواع کاشی
کاشي معرق
هفت رنگ
معقلي
زرين فام
مينايي
کاشی زیررنگی(زیرلعابی)
کاشی رورنگی(روی لعاب)
تاریخچه کاشیکاری در ایران
تاریخچه ای از کاشی و کاشیکاری پس از ظهور اسلام
کاربرد کاشی در بناهای دوره اسلامی ایران
مروری بر هنر کاشیکاری سنتی
اساتید عرصه کاشیکاری

این فایل با فرمت پاورپوینت در 55 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت کاشی و سرامیک(18 اسلاید)


دانلود مستقیم فایل