بررسی و دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئله روسپیگری

بررسی و دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئله روسپیگری دارای نکات کلیدی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئله روسپیگری ,مبانی نظری تحقیق مسئله روسپیگری ,پیشینه تحقیق مسئله روسپیگری ,تحقیق روسپیگری,فایل سانا,مبانی نظری,فروشگاه فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحقیق مسئله روسپیگری به صورت کامل و جامع در حجم  87 صفحه در فرمت word

#این مبانی نظری و پیشینه تحقیق، کامل و جامع می باشد.
#رفرنس نویسی و دارای منبع.
#با فرمت ورد و قابل ویرایش.
#از این فایل می توان برای فصل دوم پایان نامه و تحقیق، پروپوزال، پژوهش های علمی و …. استفاده نمود.

 
بخشی از متن:
چکيده تحقيق :

تحقيق حاضر با موضوع بررسي وضعيت فردي ، اجتماعي و خانوادگي زنان روسپي در مرکز مداخله در بحرانهاي اجتماعي شهيد نواب صفوي شهر تهران انجام گرديد . « هدف » از انجام تحقيق شناسايي وضعيت فردي ، اقتصادي ، اجتماعي و خانوادگي زنان روسپي مي باشد . که خود اين شناسايي در جهت پيشگيري و نوتواني زنان روسپي مؤثر است .
« سؤالات تحقيق » در پي شناسايي وضعيت زنان از لحاظ فردي ، اقتصادي و اجتماعي و خانوادگي مي باشد .
در ادامه تحقيق تعريفي از پديده انحرافات و روسپيگري ، تاريخچه و پيشينه تحقيق و برخي تئوري هاي مرتبط و مؤثر در انحرافات بيان شده است .
« روش تحقيق » پيمايشي از نوع پرسشنامه مي باشد و جامعه آماري شامل کليه زنان روسپي ارجاع شده به مرکز مداخله در بحرانهاي اجتماعي نواب صفوي شهر تهران مي باشد که ساکن تهران يا شهرستان بوده و به دلايل متفاوت به روسپيگري روي آورده اند .
« نمونه تحقيق » ، با توجه به محدود بودن ارجاعات تمامي زناني که در طول حدوداً 2 ماه و نيم به مرکز ارجاع شده اند مورد سوال قرار گرفته اند .
در ادامه تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از جداول فراواني صورت گرفت . نتايج حاصل از تحقيق حاکي از اين مطلب است که بيشترين عوامل تأثير گذار در گرايش زنان به روسپيگري در مرکز مداخله در بحرانهاي اجتماعي مي توان فقر مالي ، تأثير دوستان منحرف ، فقر عاطفي در خانواده وجود موارد اعتياد در خانواده انحراف در خانواده عدم وجود نظارت و کنترل از سوي خانواده ، مهاجرت به تهران را نام برد .
مقدمه
ما انسانهاي به ظاهر آگاه و متفکر هر چند از بعضي جهات نسبت به بعضي مسائل اجتماعي و سياسي ديد بهتر و روشنتري داريم ولي در بسياري مواقع نسبت به موضوعات مهمي که بسيار جنبه اجتماعي دارد و پاي حيثيت و احترام به حقوق انسانها در ميان است ، کمتر توجه نموده و عميقاً متوجه زندگي و موقعيت هاي نامتناسبي که برازنده انسان نمي باشد ، نيستيم آيا تا کنون به انساني طرد و بي کس و رانده شده التفاتي نموده ايد ؟
بي شک اکثريت قريب به اتفاق از برخورد با زني به عنوان روسپي ، چهره درهم کشيده با نگاهي او را تحقير و خوار مي شمارند . چرا روسپي را در اجتماع ما اين اندازه طرد مي کنند و از حقوق انساني و آزادي که حق هر انساني است ، بي بهره مي دانند . او را متاعي مي شمارند که فقط براي فروش مداوم و پي در پي آماده است ، آيا اين پستي انسان و بي قانوني اجتماع را نمي رساند ؟
آيا مي دانيد چه کسان و چه عواملي و چگونه اينان را که خود روزي چون شما مردمي آبرومند و آزاده بوده اند و مثل هزاران انسان آزاده اي مي خواهند شرافتمند بمانند ، بدين منجلاب کشانيده است ؟
اگر عوام الناس و مردم کوچه و بازار با ديدي سطحي و ظاهري قضاوت کنند ، حق دارند زير ديدگاه آنها بر حسب شرايط زماني و مکاني به همان اندازه است ، ولي متاسفانه در جامعه ما در تمام سطوح حتي بسياري از تحصيلکرده هاي دانشگاهي ديدي سطحي دارند و عميقاً در اين مقوله نيانديشيده اند و موضوع را تجزيه و تحليل نکرده اند . در صورتيکه يکي از معضلات بزرگ و اجتماعي محسوب مي شود و عواقب و تأثير و تأثر آن به داخل جامعه و افراد خانواده ها ممکن است نفوذ کند و جوانان بيگناه را از مسير اصلي زندگي که مي توانند براي اجتماع مفيد باشند ، منصرف نمايد . چرا بايد چنين ساده و آسان ، فساد و تباهي در جامعه منزل کند و ما بي تفاوت و بي پروا از کنار گود ، بدبختيهاي اين گروه را نظاره کنيم ؟ چرا در پياده روي پيدا کردن علل و تجزيه و تحليل مسأله بر نمي آييم ؟

بيان مسأله
انحراف اجتماعي يعني رفتار فردي و گروهي که با الگوها هنجارهاي اجتماعي انطباق ندارد و از قرن 19 مورد توجه قرار گرفت به همين مناسبت بود که دورکيم جامعه شناس فرانسوي رفتار بهنجار را از رفتار نابهنجار جدا ساخت . ولي پديده هايي را که در جوامع مختلف پيوسته به چشم مي خورد ، غير عادي تلقي کرد . اين بدان معني است که اين چنين جامعه اي ديگر نمي تواند برخي از افراد خود را طبق معيارهاي موجود بار آورده و آنها را به حد معمول ارتقاء دهد .
هنگامي که مسايل را از ديدگاه جامعه شناسي تجزيه و تحليل مي کنيم ، اين نوع استنباط کاملاً درست و با نظريه دورکيم انطباق داده ، بدين معني که امر اجتماعي از خارج و از طريق القاء تقليد به افراد تحميل مي شود .
دردها و آسيب ها ناشي از کجرويها همه جوامع و گروهها را در برگرفته و فساد و تقلب در همه شئون زندگي بشر رخنه کرده است . در کمتر جامعه به ظاهر متمدن ممکن است نشانه هايي از فحشا و بي نظمي ها و نابساماني هاي اجتماعي نباشد . اين موارد در همه اعصار وجود داشته است و عصر ما به دلايلي چون گسترش فقر ، عموميت جنگ ، عدم توجه به جنبه معنوي انسان ، سستي و تزلزل ارکان اخلاقي سقوط خانواده ها پوچ گرايي ها و لذت طلبي ها و بالاخره عدم کنترل زمامداران توسعه بيشتري يافته است .


دانلود مستقیم فایل