بررسی و دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس

بررسی و دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس دارای نکات کلیدی مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس,پیشینه تحقیق استرس,تحقیق استرس,مبانی نظری استرس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس به صورت کامل و جامع در حجم 48  صفحه در فرمت word

#این مبانی نظری و پیشینه تحقیق کامل و جامع می باشد.
#رفرنس نویسی و دارای منبع.
#با فرمت ورد و قابل ویرایش.
#از این فایل می توان برای فصل دوم پایان نامه و تحقیق، پروپوزال، پژوهش های علمی و …. استفاده نمود.


بخشی از متن:
مقدمه :
عوامل متعدد و بي شماري هستند كه باعث استرس مي شوند يا استرس موجود را تشديد مي كنند براي سهولت اينكار عوامل را به سه گروه تقسيم مي كنيم كه عبارتند از : عوامل مرتبط با تغيير وضعيت جسماني، عواملي كه سبب آسيب پذيري و ضعف هيجاني مي شوند و عواملي كه پيامد و نتيجه مسائل بروني هستند. عاملي كه فردي را تحريك مي كند و او را دچار استرس مي سازد، لذوماً در ساير اشخاص همان تاثير را نخواهد داشت اين تفاوت ها به تنوع و گوناگوني الگوي واكنش دروني و پرورشي و تربيتي اشخاص بستگي دارد. بايد توجه كرد كه اين عوامل هميشه عامل براي تحريك مشخص براي استرس نيست بلكه مي تواند در افراد به خاطر روند فكري متزلزل و متغير خود، در ذهنشان شرايطي غير واقعي و خيال مي سازند و زمينه ايجاد استرس را فراهم مي كنند چنين افرادي به راحتي و براي هر چيز جزئي و پيش پا افتاده دچار استرس و فشار رواني مي شوند و هميشه تند خو و بر افروخته هستند. (گيريجا كهانا – قندهاري 1382)
فقط عده معدودي از انسانها ممكن است سردرد را تجربه نكرده باشند، هر درد جزء عمومي ترين نوع از درد مي باشد. كه همه ساختمان داخل جمجمه و هم سازمان خارج جمجمه را در بر مي گيرد. مهم ترين مساله در مواجهه با سردرد افتراق بين بدخيمي و خوش خيمي سردرد است. سردردي كه اولين بار با شدت نسبتاً زياد در فرد بروز كند با سردردهاي ادواري مزمن يا مداوم كاملاً فرق دارد. سردرد خوش خيم آن قدر شايع است كه گاهي مي توان آن را يك جنبه نرمال زندگي بحساب آورد. در بررسي حاصل ابتدا به انواع سردرد اشاره مي شود. و سپس توضيحات مفصلي را در رابطه با شناخته ترين سردرد با منشأ داخل جمجمه اي، يعني ميگرن كه به طيفهاي مختلف دردهاي ادواري مزمن گفته مي شود اشاره  مي شود. بعضي از مبتلايان به ميگرن ميدانند كه بعد از يك حالت اضطراب يا استرس شديد دچار حمله ميگرني خواهند شد. (ويكلنيون – فرهاد همت خواه 1380)


دانلود مستقیم فایل