بررسی و دانلود پروژه (کارنمای معلمی) بررسی نحوه ی تشویق و تنبیه دانش آموزان توسط معلم

بررسی و دانلود پروژه (کارنمای معلمی) بررسی نحوه ی تشویق و تنبیه دانش آموزان توسط معلم دارای نکات کلیدی پروژه (کارنمای معلمی) بررسی نحوه ی تشویق و تنبیه دانش آموزان توسط معلم ,در کارورزی به اصولی پایبند بودم که به آنها اشاره می نمایم 13,معلمی چیست ؟ ومعلم کیست 17,شرح وظایف مربی پرورشی(امور تربیتی)در مدارس 22,برخی از کارهای یک مشاور

پروژه (کارنمای معلمی) بررسی نحوه ی تشویق و تنبیه دانش آموزان توسط معلم در حجم 41 صفحه به صورت کامل و جامع

بخشی از متن:
مقدمه
معلمی
شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان
جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.
در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر
خداوند اشاره شده است.

خداوند در سوره علق ایات 5-1 می فرماید:

((بخوان
به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان !
و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را
که نمی دانست))

در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب
این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت،
یعنی انسان آورده است.

مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد.
نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج
خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد.

 که هنر شگفت
معلمی از آن خداوند عالم است. از شغل معلمی می توان به عنوان یکی از سخت
ترین شغل  نام برد اگر معلمی در این شغل عشق و علاقه نداشته باشد تمام تلاش
هایش مفید واقع نمی شود یک معلم به تنهایی نمی تواند برهمه مشکلات غلبه
کند و در کار خودش موفق شود بلکه حمایت خانواده ، جامعه و دولت را برای
موفقیت خود می طلبد .
به طور کلی معلمی که با روح و روان چندین دانش
آموز سر وکار دارد باید خودش دارای سلامت جسمانی و فکری باشد تا آمادگی
لازم را با دانش آموزان داشته باشد .یکی از راه هایی که دانشجویان بهتر می
توانند با نحوه تدریس، چگونگی استفاده از روشهای نوین حین تدریس و واکنش
بهتر نسبت به رفتارهای غیر مترقبه دانش آموزان آشنا شوند.

 استفاده
از تجربیات معلمان دیگر و شرکت در جلسات کارورزی است . چون دانشجو معلم از
نزدیک مشاهده کننده ی فعالیت های معلمی است که در این زمینه دارای تجربه ی
بیشتری نسبت به اوست. دانشجو با این کار آشنایی بیشتری نسبت به حرفه ی
معلمی پیدا کرده و با اندوخته ای کامل وارد کلاس درس می شود . در این پروژه
سعی بر این شده است که مشاهدات و تجربیات و احساسات خود را به صورت جامع
بر روی کاغذ ثبت کنم .
امیدوارم این کارم بتواند نقشی در کیفیت کار
معلمی داشته باشد هر چند بیشتر این مطالب حاصل تلاش و تفکرات بنده می باشد
ولی می تواند بحثی مفید در بهبود عملکرد دانش آموزان و هم چنین معلمان
باشد. بیش تر سعی کردم مطالبی را که واقعا به نظرم در پیشرفت تحصیلی دانش
آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد بیان کنم . از جمله نقش معلم ، خانواده ،
فضای آموزشی که طی مشاهداتی حس کردم  می توانند نقش مفیدی در نظام آموزشی و
پرورشی داشته باشند واین سه مورد به طور زنجیر وار با یکدیگر ارتباط دارند
و بدون یکی از آنها نمی توان انتظار داشت تربیتی جامع صورت گیرد .

تشويق و تنبيه
منظور
از ‘تشويق’، پاسخ مثبت در برابر رفتار مطلوب متربي است. اين پاسخگويي
متنوع بوده و ممکن است به صورت ستايش از متربي، ابراز مهرورزي به او،
واگذاري مسووليت مناسب به او، وعده پاداش، آفرين و احسنت گفتن و… جلوه گر
شود.مقصود از ‘تنبيه’ نيز پاسخ منفي در برابر رفتار نامطلوب متربي است و
براي آن مصاديقي است، از جمله: نگاه سرد، روي برگرداندن، بي اعتنايي، تغيير
چهره، حبس کردن، محروم ساختن، جريمه و تنبيه بدني.  تشويق، موجب رغبت و
دلگرمي و نشاط مي شود، انسان را به حرکت وا مي دارد و اعتماد به نفس او را
تقويت مي کند. برعکس، اگر شخص مورد نکوهش قرار گيرد، احساس حقارت و خود کم
بيني مي کند، توان خود را از دست مي دهد و نمي تواند بر مشکلات فايق آيد.

شرحی از رخدادهای واقع شده در فرآیند تحصیل
دوران کودکی(ابتدایی)
من
در خانواده که فرزند پنجم هستم با توجه به اینکه سه خواهر و یک برادر
بزرگتر از خودم داشتم زمانی که به مدرسه رفتم انها در امر اموزش و مسایل
تربیتی نقش موثر و به سزایی داشتند و این یاری و کمک خواهران و برادرم باعث
شد تا من نیز در دروسم موفق باشم از انجا که روستایمان در منطقه محروم
واقع شده بود و معلمان بومی بودند توجه و دلسوزی به دانش اموزان داشتند شغل
مردم روستای ما بیشتر کشاورزی بود و من در اوقات فراغت به پدرم کمک می
کردم در روستای ما مدرسه راهنمایی وجود نداشت و ما برای ادامه تحصیل باید
به شهر یولاگلدی میرفتیم در سالهای پایانی تمام تلاشم را کردم تا دانش اموز
موفقی باشم و ادامه تحصیل بدهم. دوران دبستان را در روستای کرد کندی سپری
کردم و برای ادامه تحصیل راهی مدرسه امام جعفرصادق (ع) شدم در طول این مدت
نیز در درس هایم موفق بودم و جزوه نفرات برتر مدرسه بودم. من در دوران
ابتدایی چون دانش آموزی زنگ و شاگرد اول کلاس همیشه بودم هیچ وقت مورد
تنبیه قرار نگرفتم و دلیل این زنگ بودن و علاقه زیادی که به درس داشتم
تشویق ها و جایزه و پاداش های بود که از طرف معلمانم به من داده می شد.
بهترین لحظه های دوران ابتدایی من زمان گرفتن جایزه شاگرد اول شدن بود.
بیشتر جایزه ها رو مدیر مدرسه که هم معلم ما هم بود به من می دادند.

فهرست مطالب
تقدیر و تقدیم 4
چکیده  5
مقدمه  7
فصل اول :شرحی از تجربیات و نظریات زمینه ساز برای روی آوردن به حرفه ی معلمی 9
تجربیات دوره کودکی، ابتدایی، و دوره راهنمایی 9
دوره دبیرستان و کنکور 11
شرح تجربیات معلمی در تربیت معلم 12
در کارورزی به اصولی پایبند بودم که به آنها اشاره می نمایم  13
معلمی چیست ؟ ومعلم کیست   17
شرح وظایف مربی پرورشی(امور تربیتی)در مدارس  22
برخی از کارهای یک مشاور در طول سال تحصیلی 23
فصل دوم :تشریح معلمی کردن خود در آینده 24
تشریح معلمی کردن خود در آینده 25
آرمان هایی که برای معلمی کردن خود دارم 26
چالش های عمل معلمی کردن 27
چگونگی مواجه با چالش های معلمی 29
فصل سوم :تعهدات حرفه ای دانشجو معلم 31
نتیجه گیری 35
منابع و مآخذ 37


دانلود مستقیم فایل