بررسی و دانلود پاورپوینت مفهوم خلاقیت و عوامل تاثیر گذار بر خلاقیت (28 اسلاید)

بررسی و دانلود پاورپوینت مفهوم خلاقیت و عوامل تاثیر گذار بر خلاقیت (28 اسلاید) دارای نکات کلیدی پاورپوینت مفهوم خلاقیت و عوامل تاثیر گذار بر خلاقیت (28 اسلاید),مفهوم خلاقیت در قرآن,ويژگيهاي شخصيتي افراد خلاق,ويژگيهاي دانش‌آموزان خلاق ,نقش و تاثیر عوامل مختلف در خلاقیت,1, نقش اطلاعات در خلاقيت,2, انگيزش و خلاقيت,3, خلاقيت و ميزان خود پ,,,

پاورپوینت مفهوم خلاقیت و عوامل تاثیر گذار بر خلاقیت (28 اسلاید)

بخشی از متن:
مقدمه
خلاقيت يكي از عالي ترين و پيچيده ترين فعاليت هاي ذهن آدمي است كه تعليم و تربيت بايد به آن توجه كند . خلاقيت نه فقط به هوش و تفكر بلكه به سازمان شخصيت فرد نيز مربوط مي شود. يكي ازسؤالاتي كه در چهار دهه گذشته ذهن بسياري از پژوهشگران و انديشمندان تعليم و تربيت را به خود مشغول كرده اين است كه آيا مي توان خلاقيت را پرورش داد؟

نتايج تحقيقات (بودو تورنس و…) نشان داده است خلاقيت كه در تمام فعاليت هاي فردي و گروهي انسان مشاهده مي گردد. با شدت و ضعف بالقوه و پرورش پذير در همه انسان ها وجود دارد و براي پرورش خلاقيت (سندرز و سندرز) بايد به كودكان و نوجوانان امكان تفكر داد و آنان را از انجام دادن فعاليت هاي قالبي و از پيش تعيين شده تا حد امكان بر حذر داشت . بر اين اساس ، در اين مقاله به بررسي خلاقيت در ابعاد مختلف از جمله مفهوم خلاقيت و روند تفكر خلاق ، ويژگيهاي افراد خلاق ، عوامل موثر در خلاقيت ، نقش معلم در پرورش خلاقيت راه هاي ايجاد و پرورش خلاقيت در دانش آموزان، مي پردازيم .

مفهوم خلاقيت و روند تفكر خلاق :
نگاهي به منابع معتبر مربوط به خلاقيت، نوآوري و تفكر خلاق نشان مي دهد كه ريشه اين اصطلاح در نوع و روش فكري انسان نهفته است. در حقيقت فرد خلاق كسي است كه از ذهني جستجوگر و آفريننده برخوردار باشد . درباره مفهوم خلاقيت تعاريف متعدد و گاه متضادي ارائه شده است ولي در مورد تعريف زير يك اتفاق نظر كلي مشاهده شده است :
«خلاقيت توانايي فرد براي توليد ايده ها، نظريه ها، بينش ها يا اشياء جديد و بديع و بازسازي مجدد در علوم و ساير زمينه ها است كه توسط متخصصان، اصيل واز نظر علمي، زيبا شناسي، تكنولوژي، اجتماعي با ارزش تلقي گردد.»(ورنون 1989،ص 94 )

مطالب:
مفهوم خلاقیت در قرآن
ويژگيهاي شخصيتي افراد خلاق
ويژگيهاي دانش‌آموزان خلاق
نقش و تاثیر عوامل مختلف در خلاقیت
1- نقش اطلاعات در خلاقيت

2- انگيزش و خلاقيت
3- خلاقيت و ميزان خود پذيري
 4- تخيل و خلاقيت
5- خانواده و خلاقيت
عواملي كه مانع خلاقيت مي‌شوند
نقش معلم در پرورش خلاقيت
بررسي نحوه ارتباط آموزشي معلمان خلاق
اصول زير بنايي افزايش مهارت خلاقيت
راههاي ايجاد و پرورش خلاقيت
اصول تورنس براي توسعه تفكر خلاق
منابع


دانلود مستقیم فایل