بررسی و دانلود پاورپوینت مدیریت ریسک و مهندسی ارزش (26 اسلاید)

بررسی و دانلود پاورپوینت مدیریت ریسک و مهندسی ارزش (26 اسلاید) دارای نکات کلیدی پاورپوینت مدیریت ریسک و مهندسی ارزش (26 اسلاید),نقش ابزارهاي ريسك در فرآيند مهندسي ارزش,نحوه محاسبه ريسك در كارگاه‌هاي مهندسي ارزش,مقياس امتيازدهي در مقايسه دو به دو مخاطرات,مطالعه موردي استفاده از مدل ريسك در مهندسي ارزش,مراحل فرايند مديريت ريس

پاورپوینت مدیریت ریسک و مهندسی ارزش (26 اسلاید)

بخشی از متن:
مديريت ريسك و مهندسي ارزش هر دو پديده‌هاي نوظهور و جديدي در ايران هستند. در ايران از طرفي با توجه به بحران‌هاي مكرر و كمبود روزافزون منابع، مديريت نوين ناگزير از استفاده از تمامي ابزارها و توانايي‌هاي خويش در جهت دستيابي به اهداف مي‌باشد. تقريباً تمام مديران به‌دنبال ابزاري هستند تا خطرات و پيامدهاي ناشي از تصميمات را تا حداقل ممكن كاهش دهد.

مديريت ريسك ابزار جديدي است كه در زمان كوتاه توانسته است جايگاه مناسبي براي خود پيدا كند. غير از ابزارهاي كمي‌سازي ريسك كه به‌دليل محاسبات پيچيده مانع فراگيري همگاني آن مي‌شوند، ابزارهاي ساده و بررسي كيفي ريسك، ساده و برآمده از تفكر منطقي مي‌باشد.


مهندسي ارزش

مهندسي ارزش
شيوه‌اي نظام‌يافته است كه در آن با سازمان‌دهي گروه‏هاي ميان رشته‌اي، جوانب مختلف كاركردها و هزينه‏ها در تمام طول عمر طرح مورد بررسي قرار مي‌گيرد و تلاش مي‌شود تا با شناسايي و حذف هزينه‏هاي غيرضروري، كوتاه‌كردن زمان اجرا و يا بهبود كاركردهاي قابل دست‌يابي از اجراي طرح، در نهايت مجموعة دستاوردهاي حاصله نسبت به هزينة صرف شده افزايش يابد. اين توضيح لازم است كه بررسي‌هاي مهندسي ارزش تنها به مرحلة طراحي و ساخت طرح‏ها محدود نمي‌شود، بلكه مي‌تواند در مراحل بهره‌برداري و نگهداري نيز مورد استفاده قرار گيرد و يا در مراحل ابتدايي طرح، حتي اهداف راهبردي طرح را نيز بازنگري و يا تكميل كند.

مباحث این پاورپوینت:
مقدمه
تحليل و مديريت ريسك
مديريت ريسک
دلايلي را كه معمولاً براي بكارگيري مديريت ريسك برمي‌شمارند
مراحل فرايند مديريت ريسك
 تحليل ريسك به‌عنوان تلفيقي از قضاوت مهندسي
گام‌هاي مختلف تحليل و بررسي ريسك يك پديده
مهندسي ارزش
اثرگذاري مهندسي ارزش بر ريسك پروژه‌ها
مزايا، معايب و محدوديت‌هاي استفاده از مديريت ريسك در مهندسي ارزش
نقش ابزارهاي ريسك در فرآيند مهندسي ارزش
نحوه محاسبه ريسك در كارگاه‌هاي مهندسي ارزش
مقياس امتيازدهي در مقايسه دو به دو مخاطرات
مطالعه موردي استفاده از مدل ريسك در مهندسي ارزش
ماتريس معيار ريسک
نتیجه گیری
منابع


دانلود مستقیم فایل