بررسی و دانلود تحقیق خانواده و مسائل جوانان و نوجوانان

بررسی و دانلود تحقیق خانواده و مسائل جوانان و نوجوانان دارای نکات کلیدی تحقیق, خانواده, و, مسائل, جوانان, و, نوجوانان

خانواده و مسائل جوانان و نوجوانان
مقدمه بخش اول
شكوه ها از پدر
– اخلاق پدر
– همدمي با فرزندان
– الگوي اخلاق
– برخوردهاي ناروا
– محدوديتهاي عاطفي
– محيط خفقان
بخش دوم
شكوه ها از مادر
– مساله راز فرزندان
– زبان بي اعتمادي
– مادر واخلاق اسلامي
– مساله تبعيض در خانه
– رفتار مادرانه
بخش سوم
احساس نابساماني در خانواده
– تحقير در خانه وبيرون
– مساله سرزنش فرزندان
– رفتار با نوجوان وجوان
– احساس استثمار
– عواقب استثمار
بخش چهارم
آزادي فرزندان درخانه
– جوان وآزادي
– نوع آزادي
– ضرورت محدوديت
– حدود آزادي
– عكس العملها
– وسوسه ها

بخش پنجم
تربيت ومسائل عاطفي
– خانواده وتربيت
– پرورش شخصيت
– توجه به نياز نوجوانان وجوانان
– مسئله تحصيل دختران
– علل منع تحصيل
– توازن عوامل منع در بين دختران وپسران
– ضرورت امروزي تحصيل دختران
خلاصه تحقيق
منابع ومآخذ

مقدمه
قال علي بن الحسين عليه السلام
و اما حق ولدك فان تعلم انه منك و مضاف اليك في عامل الدنيا بخيره و شره و انك مسئول عما وليته به من حسن الادب و الدلاله علي ربه عزوجل و المعونه له علي طاعته فاعمل في امره عمل من يعلم انه مثاب علي الاحسان اليه معاقب علي الاسائه اليه
* * *
حق فرزند به تو اين است كه بداني وجود او از توست و نيك و بدهاي او در اين دنيا وابسته به تو است بداني كه در حكومت پدري و سرپرستي او ، مواخذ و مسئولي ،موظفي فرزندت را با آداب و اخلاق پسنديده پرورش دهي او را به خداوند بزرگ راهنمايي كني و در اطاعت و بندگي پروردگارياريش نمائي .به رفتار خود در تربيت فرزندت توجه كني پدري باشي كه به مسئوليت خود آگاه است مي داند اگر نيست به فرزند خود نيكي نمايد در پيشگاه خداوند اجر و پاداش دارد و اگر درباره او بدي كند مستحق مجازات و كيفر خواهد بود.
بخش اول
شكوه ها از پدر
اخلاق پدر
اخلاق پدر در گرم كردن كانون خانواده ، در ايجاد اميد يا يـأس در دل فرزندان نقش فوق العاده ايفا مي كند .بازار تعليم و تعلم بين پدر و فرزندان بسيار گرم است اگرچه پدر به زبان درسي به آنان نياموزد و يا به آنان حرفي نزند حكومت اخلاقي پدر باعث آن مي شود كه فرزندان وارث ميراثي ارزنده و يا تاسف انگيز گردند.
فرزندان ما درباره اخلاق ما درخانه قضاوت مي كنند . رفتار ما را با رفتار ديگر پدراني كه ديده و يا وصف آنها را شنيده اند مورد مقايسه قرار مي دهند او را فردي بي عرضه و يا با عرضه ، خوش اخلاق يا بد اخلاق معرفي
مي نمايند.
براي يك جوان پدر تنها نان آور خانه نيست بلكه صاحب يك شخصيت فوق العاده ،مدير و گرداننده خانه نيز به حساب مي آيد . اگر اين شخصيت بدخوي و بد رفتار ، فاسد و بد دهن و يا فردي سختگير باشد از وجودش احساس ننگ مي كند . شرمش مي آيد او را در ميان جمع دوستان پدر خود معرفي كند.
او مي خواهد پدرش يك قهرمان باشد ،قهرمان قدرت ،در كار و تلاش ، در اخلاق و رفتار ، از او درش زندگي بياموزد و يا نقطه هايي مثبت او را به عنوان درسي به ديگران معرفي كند . دختر خانه مي خواهد پدرش در عين قدرت با او صميمي باشد ،زبان خوش با او به كار برد ، او را درك كند و براي او مايه بگذارد و از اينجاست كه آنان آرزو دارندپدران رفتار خود را تحت كنترل قرار دهند از رفتار نادرست دست بردارند.
همدمي با فرزندان
فرزندان شما هر چند در محيط خارج از خانه با مردم دوستي و معاشرت داشته باشند ،هر قدر كه در مدرسه و محيط بيرون با مردم و با بچه ها بازي و دوستي داشته باشند بازهم سهم خود را در معاشرت با پدر طلبكارند .آنها نياز دارند با پدر خود صحبت كنند ، حرف بزنند ،درد دل بگويند،چيز بياموزند.


دانلود مستقیم فایل