بررسی و دانلود پروژه و تحقیق-ایزوگام و روشهای اجرای آن در سازه (45 صفحه word)

بررسی و دانلود پروژه و تحقیق-ایزوگام و روشهای اجرای آن در سازه (45 صفحه word) دارای نکات کلیدی ایزوگام و روشهای اجرای آن در سازه,ایزوگام سازه,اجرای ایزوگام,عایقبندی,عایقبندی و ایزوگام,عایقبندی سازه,نصب و اجرای ایزوگام

ایزوگام
ایزوگام، نام بازرگانی گونه‌ای عایق آمادهٔ ضد نم و رطوبت برای پوشاندن پشت بام، استخر و مانند آن است. ایزوگام پوششی است برای عایق کردن که برای جلوگیری از رخنه و نفوذ آب به‌کار می‌رود، و از فرآورده‌های نفتی بدست می‌آید.

پیشینه
عایق بندی رطوبتی ساختمان‌ها که تا چهل سال گذشته به صورت سنتی، با آسفالت و قیر گونی انجام می‌گرفت با پیدایش عایق‌های رطوبتی و مزیت‌های این نوع عایق‌ها به تدریج جای خود را به این عایق‌ها دادند. امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها چه در مرحلهٔ پی و فونداسیون و چه در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون با لایه عایق رطوبتی انجام می‌گردد.

چیستی و کاربرد
ایزوگام پوشش مقاومی از قیر و الیاف مصنوعی است که با گرما بر بستر بام چسبانده می‌شود و از نفوذ آب و رطوبت به محیط زیر خود جلوگیری می‌کند. عمر ایزوگام بطور میانگین ۱۰ سال است.

ایزوگام پدیده‌ای است صنعتی و متکی به دانش، آزمودگی (تجربه) و فناوری در راستای ایمن‌سازی سازه‌ها در برابر نم و رطوبت پیش آمده از بارش برف و باران. ایزوگام که گونه‌های گوناگونی دارد، پس از گذر از آزمون‌های گوناگون، در آزمایشگاه‌های کارخانه‌های فرآوری، ضریب پایداری‌اش را افزایش خواهند داد.

لایه‌های تشکیل دهنده ایزوگام
لایه‌های گوناگون به ترتیب از رو به کف به شرح زیر می‌باشد:

لایهٔپلی‌اتیلن (polyethylene film) یا پودر معدنی(mineral powder) یا فویل آلومنیوم (aluminum foil)
بافت (tissue)
پلی‌استر(polyester)
مواد افزودنی ویژه
لایهٔپلی‌اتیلن (polyethylene film)

مصرف عایق رطوبتی در صنعت ساختمان روزبه روز بیشتر می شود. این امر به عللی چون سرعت، سهولت و دقت در نصب و عمر طولانی تر آن نسبت به روشهای قدیمی تر و همچنین حفظ محیط زیست صورت می گیرد.
نصب بخش عمده ای از کار ایزولاسیون را تشکیل می دهد، بدین معنی که عایق رطوبتی با بهترین کیفیت تولید در صورتی که به طریقه صحیح نصب و نگهداری نشود انتظار مصرف کننده را برآورده نخواهد کرد و کاملا بی ارزش است.
شیوه ها و اصول نصب در انواع عایقهای رطوبتی پیش ساخته که به صورت رول مورد مصرف در بام می باشد بسیار گسترده و متفاوت است. در ذیل بطور خلاصه تنها به چند نکته اشاره می شود.
عایقهای رطوبتی توسط روش جوش مشعل و به طور کلی به دوروش پهن کردن به صورت آزاد یا اتصال کامل با سطح زیرین نصب می شوند. در روش پهن کردن به صورت آزاد فقط لبه ها به هم متصل می شوند، کناره ها و پیرامون آن با روشهای ویژه ای پلمب می شوند. روش معمول در ایران اتصال کامل با سطح زیرین ا ست.
وسایل مورد نیاز جهت نصب بطور کلی یکسان است و به طور جزئی کاملا ابتکاری است. این وسایل عبارتند ا ز: گاز مایع (کپسول)، شعله پخش کن (به صورت تک شعله و چند شعله وجود دارد)، کمچه و ماله، تیغ موکت بری، فندک جرقه ای، دستکش نسوز، تیغه لاستیکی دسته دار، جارو، کفش کف صاف…
لازم به ذکر است که علاوه بر کیفیت عایق های رطوبتی استفاده شده جهت ایزوگام، “مهمترین پارامتر” جهت هرچه عالی تر شدن کیفیت عایق بندی ساختمان و سطوح، تجربه، تخصص و تبحر مهندسین ناظر و نصابان این گونه پروژه ها است و اقدام به انجام چنین اموری توسط افراد غیر حرفه ای نتیجه ای جز اتلاف وقت و بخصوص هزینه شما در پی نخواهد داشت و به تدریج ضررهای فراوانی را به شما وارد خواهد کرد.

بایرتوس شرق علاوه بر افتخار تولید و صدور طیفی از انواع محصولات پرایمری و عایق بندی دارای نشان استاندارد و گواهینامه های بین المللی، بزرگ ترین افتخار اجرای بهینه پروژه های ایزوگام خود را طی سال ها تجربه دانش محور نصب برای صدها مشتری حقیقی و حقوقی – شرکت ها و سازمان های دولتی و نیز مجتمع ها و منازل مسکونی، “اعتبار و تبحر مهندسین ناظر، نصابان، و نظارت و امنیت مالی مشتریان” خود می داند.

مرحله 1 – زیرسازی ایزوگام -تسطیح پرایمری:

پسماند زدایی:

قبل از هرچيز، سطح سقف را از گرد و خاک، چربی و پسماندهاي اضافي پاک کنيد. پليسه هاي سيماني يا بتن يا سنگ ريزه ها را از سقف جمع آوري کردي و هرگونه لکه چرب يا نفتي-روغني آن را از بين ببريد. شستن بام با آب در صورت امکان نيز توصيه مي گردد. اما در زمان ايزوگام تمامي سطح بايد خشک شده باشد بخصوص اگر قبلا از آستري درزگير يا پرايمر عايق استفاده کرده ايد.

زیرسازی و تسطیح:

يکي از نکات مهم واترپروفينگ و ايزوگام بام ها، پر کردن ترک هاي احتمالي درشت و اجرای زیرسازی و تسطیح با سيمان و ماسه (بتن) به ضخامت لااقل 3 سانتی متر در 1 لایه با شیب بندی 2% و یا سیمان و پوکه معدنی(35% سیمان و 65% پوکه سبک معدنی) به ضخامت حداکثر 3 سانتی متر در 3 مرحله (لایه) با شیب بندی 22%، خمير ماستيک و آستري سطح به کمک لايه خمير پرايمر پيش از آغازعمليات عايق سازي است.

آستری پرایمر:

قبل از ايزوگام بام بايد تمام سطح سقف يکدست و بدون ناصافي و خشک شده باشد. براي يکدستي از خميرهاي پرايمر مي توانيد استفاده کنيد. گاهي از يک لايه قير مذاب بجاي پرايمر نيز جهت پوشش زيرين استفاده ميشود. پرايمرهاي عايق آسترساز در دو نوع خميري و مايع در دسترس مي باشند. برای هر 1 متر مربع از سطح، از نیم تا 1 لیتر پرایمر جهت تسطیح و زیرسازی استفاده کنید.

شیب گیری – ناودان ها – چاهک های آبرو – چیلر و کولر:

در ايزوگام به خاطر داشته باشيد سطوحي که داراي زاويه 90 درجه هستند، قبلا حتما با سيمان و پرايمر عايق فيله کشي و درز گيري شوند. شيب گيري مطابق با آبرو هاي سقف نيز بسيار اهميت دارد. بهتر است تا شعاع 1 الي 2 متر از هر آبراهه ي سقف را ابتدا یک تا دو بار عايق بندي کرده و سپس بام را ايزوگام کنيد. توجه کنید که پيش از آغاز کار، در اطراف ناودان و چاهک هاي آبرو حتما يک و ترجیحا دو لايه اوليه نصب شود. و بهمين صورت در زير چيلر و کولرها.


دانلود مستقیم فایل