بررسی و دانلود تحقیق مهندسي كيفيت راهي به سوي بهبود فرآيندها

بررسی و دانلود تحقیق مهندسي كيفيت راهي به سوي بهبود فرآيندها دارای نکات کلیدی تحقیق, مهندسي, كيفيت, راهي, به, سوي, بهبود, فرآيندها

مهندسي كيفيت راهي به سوي بهبود فرآيندها
مهندسي كيفيت دانش نوظهوري در ايران است كه از تولد آن در كانونهاي پيشرفته صنعتي جهان بيش از نيم قرن مي گذرد .
اين دانش كه بر اساس نيازهاي ضروري صنايع بزرگ و كوچك جهان براي تطبيق با استانداردهاي به وجود آمده آثار ملموس و وسيعي از خود بر جاي گذاشته است ، بطوري كه هم اكنون دانش مهندسي كيفيت ابزاري است كه از يك سو كيفيت محصولات توليد شده را ارتقا مي دهد و از ديگر سو هزينه هاي غير ضروري و اتلاف منابع را بخوبي شناسائي كرده و مديران را متوجه فرصتها و راههائي مي سازد كه طي آن ميزان بهره وري سرمايه و نيروي انساني به حداكثر خود مي رسد .

تاسيس مهندسي كيفيت در ايران خودرو :
عمر كوتاه دانش مهندسي كيفيت و آثار مثبت آن در شناسائي روشهاي كه كارائي و بهره وري منابع و سرمايه را به حداكثر مي رساند ، موجب شده است كه شركت ايران خودرو از دو سال گذشته ، براي نخستين بار در سطح كشور اقدام به راه اندازي واحد مهندسي كيفيت كند . تاسيس و ايجاد اين واحد در شركت ايران خودرو با دو انگيزه صورت گرفته است .
نخست بهره گيري از تجربيات پروژه طراحي و ساخت محصول سمند و جمع بندي نتايج اين تجربيات در پروژه هاي بعدي ، انگيزه دوم پشتيباني فني در حوزه توليد و كيفيت به منظور طراحي و استقرار سيستمهاي پيشگيرانه وقوع ايراد در محصول و فرايند .


دانلود مستقیم فایل